Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Biodegalai
 
 

Biodegalai

.
(0) 2024-07-24 -25
Lietuvos transporto sektoriuje 95 proc. sudaro naftos degalai, dėl kurių naudojimo prastėja oro taršos rodikliai, o šaliai gresia šimtamilijoniniai nuostoliai už ES įsipareigojimų nevykdymą. Ekspertų teigimu, dekarbonizuoti transporto sektorių galima tik išnaudojant visų atsinaujinančių energijos išteklių – elektros, atsinaujinančių degalų, biometano galimybes.
(0) 2024-05-21 4
Ūkininkai siekia, kad grūdų derlius liktų Lietuvoje: daug vilčių siejama su atsinaujinančiais degalais.
(0) 2024-04-24 1
Europos Sąjungos (ES) valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. Transporto priemonių elektrifikacija brangi ir vyksta per lėtai, tačiau išvystytą žemės ūkio pramonę turinčios šalys greitą poveikį gali pajusti pradėjusios plačiai naudoti biometaną: pakankamą kiekį šių dujų galime pasigaminti patys, o jomis varomų transporto priemonių pasiūla jau dabar patenkina daugybės sričių poreikius. Pirmosios reakcijos į biometano gamybos paskatas Lietuvoje taip pat aiškiai patvirtina, kad verslas tuo suinteresuotas.
(0) 2024-04-14 6
Britų biodegalų bendrovė „Firefly“ paskelbė apie pirmąją pasaulyje komercinio masto gamyklą, kurioje žmonių atliekos bus paverčiamos tvariaisiais aviaciniais degalais (SAF), skelbia BBC.
(0) 2023-12-12 2
Dėl griežtesnių aplinkosaugos normų ir iškastinio kuro keliamos taršos vis auga švaresnių degalų poreikis. Ekologinis dyzelinas, kurio pagrindą sudaro augalinis aliejus arba gyvuliniai riebalai, yra biologiškai skaidus – suyra iki keturių kartų greičiau nei degalai išgaunami iš naftos – ir netoksiškas. Tačiau biodyzelino gamybos sąnaudos didžiulės, o tai vis dar stabdo šių degalų paplitimą.
(0) 2023-11-08 0
Ekologiškumo paieškos transporto sektoriuje įgauna pagreitį. Akivaizdu, kad didžiosios dalies komercinių parkų pakeisti vien netaršiomis transporto priemonėmis greitai nepavyks, todėl vis didesnį svorį įgyja alternatyvieji degalai. Vieni tokių – CO2 emisiją kardinaliai sumažinti leidžiantis hidrinto augalinio aliejaus (HVO) dyzelinas. Jo prieinamumas nuolat auga.
(0) 2023-10-21 -1
Intensyviai didėjantys šiltnamio efektą sukeliančių anglies dioksido (CO2) dujų kiekiai didina poreikį aplinkai mažiau žalingiems degalams. Šios paklausos augimą spartina ir Europos Sąjungos planai iki 2030 m. padidinti atsinaujinančios energijos dalį transporto sektoriuje nuo 14 iki 29 proc. „Vilnius Tech“ mokslininkas sako, kad per artimiausią dešimtmetį visi automobiliai turės būti varomi alternatyviais degalais, pagamintais iš atsinaujinančių, aplinkai mažiau taršių energijos išteklių. Jo teigimu, rinkoje esti sprendimų, kurie platesniu mastu gali būti pritaikomi jau dabar.
(0) 2023-06-05 -2
Skrydžiui iš Vilniaus į Paryžių reikia maždaug 1 000 paskerstų kiaulių, todėl susirūpinimą kelia tai, ar tvaru naudoti biodegalus, pagamintus iš gyvulinės kilmės riebalų, kurie dažnai laikomi panacėja, padėsiančia dekarbonizuoti Europos transporto sistemą.
(6) 2022-06-09 20
Klimato tyrimų konsultacinė bendrovė „Gear Up“ atliko tyrimą, kurios tikslas – įvertinti, kuri degalų rūšis yra ekonomiškai efektyviausias sprendimas sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų naudojimą. Tyrėjai išsiaiškino, kad pigiausiai sumažinti teršalų kiekį galima į benziną įmaišant didesnę etanolio dalį. Kiti degalai, tarp jų ir elektra, pasirodė esančios brangesnės alternatyvos.
(0) 2022-03-11 15
Niekam nė motais, kad tokie degalai daro neigiamą poveikį tam tikrų rūšių technikai. Todėl norėdami jos nesugadinti žmonės net ir dėl švarių degalų turi traukti į Lenkiją.
(9) 2022-02-20 0
Statistikos agentūra „Eurostat“ paskelbė oficialius Europos Sąjungos (ES) šalių atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) sunaudojimo rodiklius transporto sektoriuje. Remiantis 2021 m. duomenimis, Lietuva užima priešpaskutinę - 26-ąją vietą. Dėl įsipareigojimų ES nevykdymo Lietuvai greičiausiai teks pirkti kvotas iš kitų ES valstybių.
(14) 2021-12-22 1
Aplinkosaugos organizacija „Žiedinė ekonomika“ atkreipia dėmesį, kad šią žiemą visuose degalinių tinkluose galima įsigyti tik dyzelino, kurio sudėtyje naudojamas iš palmių aliejaus šalutinio produkto PFAD pagamintas biopriedas. Aplinkosaugininkai ragina Lietuvą sekti Europos Sąjungos (ES) didžiųjų valstybių keliu ir mažinti palmių aliejaus, dėl kurio gamybos naikinami atogrąžų miškai, naudojimą.
(0) 2021-10-24 7
Iki 2050 m. užsibrėžus pasiekti, kad Europa virstų 0 CO2 emisijų išmetančiu žemynu, įvairių šalių mokslininkai vykdo gausybę skirtingų bandymų, kur panaudoti sugautą CO2. Viena iš daugiausiai dėmesio sulaukiančių krypčių – sugauto anglies dvideginio panaudojimas degalų gamybai, taip kartu mažinant priklausomybę nuo iškastinio kuro. Vis tik VGTU Transporto inžinerijos fakulteto mokslininkai įsitikinę, kad norint sukurti aplinkai draugiškus degalus atsakymų reikia ieškot kitur.

Jūsų požiūris

Aktyvios diskusijos