Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Matematika

Nori laimėti loterijoje? Reikia ne sėkmės, o matematikos žinių!

2011-08-21 (14) Rekomenduoja   (192) Perskaitymai (330)
    Share

Kai kurie loterijų žaidėjai nesitiki sėkmės – jie tiki savimi. Neseniai paaiškėjo keli loterijų trūkumai, kuomet norint laimėti nereikėjo naudoti jokių apgavysčių ar techniškai pažangių įrenginių, kuriuos naudojo kazino vagys filme „Oušeno vienuoliktukas“, tačiau pakako sugebėjimo pastebėti tendencijas ir pasinaudoti algoritmų silpnybėmis, skelbia newscientist.com.

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pavyzdžiui, statistikos specialistas Mohanas Srivastava iš Toronto (Kanada) neseniai papasakojo leidiniui „Wired“ kaip išmoko prognozuoti kurie „Ontario Lottery“ nutrinami bilietai bus laimingi. Kiekviename biliete yra matoma dalis, kurioje yra skaičiai nuo 1 iki 39 ir nutrinama dalis, kurioje paslėpti skaičiai gali sutapti su matomaisiais.

M. Srivastava įtarė, kad šie bilietai sugeneruoti ne visiškai atsitiktiniu būdu, bet naudojant programinę įrangą, vadinamą pseudo-atsitiktinių skaičių generatoriumi. Ir iš tiesų, jis pastebėjo, kad bilietai, kuriuose trys matomi skaičiai yra nepasikartojantys, beveik visais atvejais yra laimingi.

Jis galėjo nusipirkti daugybę bilietų, atsirinkti laimingus ir parduoti likusius, bet pasielgė sąžiningai ir korporacijai „Ontario Lottery and Gaming“ nusiuntė du nenutrintų bilietų rinkinius – vieną krūvelę jis pažymėjo kaip laimingą, o kitą – kaip nesėkmingą. Po dviejų valandų jam paskambino ir pasakė, kad jis teisingai atspėjo 19 laimingų kortelių iš 20. Po dienos ši loterija buvo nutraukta.

Žurnalas „Harpers“ neseniai aprašė kaip buvusi matematikė, keturis kartus laimėjusi Teksaso loterijoje (laimėjimų suma – 20 mln. dolerių) galėjo išnaudoti pseudo-atsitiktinių skaičių generavimo sistemą.

Metodai, kuomet gaunamos iš tiesų atsitiktinės sekos – pavyzdžiui, kuomet pasirenkami kamuoliukai iš besisukančio būgno ar skaičių generavimas grindžiamas šiluminiu triukšmu, turėtų panaikinti tokias loterijų silpnąsias vietas. Tačiau M. Srivastava teigia, kad loterijų organizatoriai visiškai atsitiktinių sekų vengia, nes jie nori kontroliuoti laimėtojų skaičių ir taip užsitikrinti sau pelną. O tai reiškia, kad statistiką išmanantys žmonės gali susišluoti prizus. Statistikas iš karto rekomenduoja rengiant tokias loterijas ant bilietų pažymėti, kad loterija neapsaugota nuo grobstymo.

Dar vienas atvejis yra visiškai nesusijęs su pseudo-atsitiktinumu: „GS Investment Strategies“ lošimų bendrovės savininkai Majorie ir Geraldas Selbee strategiškai žaidė Masačūsetsto valstijos loteriją „Cash WinFall“ ir kol kas per šiuos metus uždirbo beveik 1 mln. JAV dolerių.

Šioje loterijoje laimingi skaičiai parenkami iš tiesų atsitiktinai. Loterijos silpnybė, kuria naudojasi šie lošėjai, atsiranda praėjus savaitei po to, kai niekas nelaimi aukso puodo, o pertekliniai pinigai suskirstomi į mažesnius prizus. Kartu su informatikos doktorantais buvo paskaičiuota, kad tokią savaitę perkant bilietų bent už 100 000 dolerių pelningumas yra garantuotas. Dabar loterijos organizatoriai kai kuriose parduotuvėse sustabdė bilietų pardavimus taip apsunkindama didelio bilietų kiekio įsigijimą. Tačiau, organizatorių teigimu, pats žaidimas veikia gerai ir jiems generuoja po 11,8 mln. dolerių pelno kasmet.

Pasak M. Srivastava, Loterijos organizatoriai gali turėti ir kitą motyvą: „Silpnybių paviešinimas iš tikrųjų paskatina žmonių norą lošti. Sužinoję tokias istorijas, piliečiai galvoja: „Ir aš taip galiu! Ir aš galiu atrasti tendencijas!“.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(297)
Neverta skaityti!
(37)
Reitingas
(192)
Komentarai (14)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
113(0)
82(0)
81(1)
65(1)
48(0)
48(0)
46(0)
43(1)
38(0)
30(0)
Savaitės
198(0)
196(0)
193(0)
184(0)
178(0)
Mėnesio
308(3)
303(6)
295(0)
293(2)
293(2)