Dviračių takai
.


Antakalnio rajone perkurta P. Vileišio gatvė gegužę tapo pirmąja tikra dviračių gatve Lietuvoje.


„Dviračių greitkelis“, nusidriekęs tarp Daejono ir Sejongo Pietų Korėjoje, yra koncepcija, apie kurią jūs niekada nepagalvotumėte: jis tęsiasi 32 km ir ne tik apsaugo dviratininkus nuo saulės, bet tuo pačiu metu generuoja energiją.


Nuo liepos 1 dienos visam vasaros sezonui bus sustiprinta elektrinių paspirtukų ir motorinių dviračių kontrolė. „Įvertinome, kad visuomenėje tikrai skiriamas didelis dėmesys incidentams su elektriniais paspirtukais“, – BNS sakė Kelių policijos atstovė Marija Kazanovič.
„Olandiškas siekis“ gelbsti gyvybes - apie tai turi žinoti visi automobilių vairuotojai ir keleiviai


Automobilių keleiviai neprivalo žinoti kelių eismo taisyklių, tačiau jie turi mokėti kai kurias pagrindines saugumo taisykles. Visų pirma, jie privalo netrukdyti vairuotojui, segėti saugos diržus, saugiai įlipti ir išlipti. Netgi atidaryti dureles reikia mokėti - „olandiškas siekis“ yra geriausias to darymo būdas.


Aiškėja, kaip atrodys Nemuno salą su Aleksotu ir centrine Kauno dalimi sujungsiančių pėsčiųjų tiltai. Konkursą laimėjo architektų komanda KILD, kuri, kaip rašoma Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai, pateikė unikalią tilto viziją.


Centrinė miesto dalis ir Aleksotas priešinguose Nemuno krantuose praeiviams bei dviratininkams gali būti pasiekiami greičiau ir patogiau – pėsčiųjų tiltais. Kauniečiai kviečiami iš arčiau susipažinti su architektūriniais pasiūlymais, kaip galėtų atrodyti tiltai, jungiantys Karaliaus Mindaugo prospektą bei H. ir O. Minkovskių gatvę su Nemuno sala.


Lenkijoje sukurtas žibantis dviračių takas nuo šiol padės dviratininkams ir pėstiesiems orientuotis nakties metu.


Praėjusiais metais pasaulio žiniasklaida rašė apie Nyderlandus, kuomet ten buvo sukurtas pirmąsis dviračių kelias iš saulės kolektorių, galintis generuoti elektros energiją. Praėjus pusmečiui nuo tako sukūrimo paskelbta, kad takas leido sugeneruoti daugiau energijos, nei tikėtasi.


Didžiausias dviratininkų priešas – įkalnės. Ypač jeigu dviračiu naudojamasi važiuoti į darbą ir į kalną reikia minti kiekvieną dieną. Vienas Trodheimo miesto dviratininkas nebegalėjo susitaikyti su tokia kasdiene problema ir 1993-iaisiais išrado, visų dviratininkų džiaugsmui, liftą. Jie pakrikštijo savo išradimą vardu Trampe.


Olandijoje nutiestas pirmasis pasaulyje dviračių takas su integruotais saulės elementais, kurie šviesiu paros metu gamina elektros energiją.


Nusprendusiam pasportuoti vaikinui iš Londono rytas baigėsi ne taip, kaip jis tikėjosi – eismo taisykles ignoravęs automobilis staiga bloškė dviratininką į orą. Kaip tai atrodo iš dviračio savininko perspektyvos, galima išvysti mini vaizdo kamera užfiksuotame įraše.


Dėl dviračių pakvaišusių Nyderlandų mokslininkai sugalvojo naują būdą, kaip šaltais žiemos mėnesiais į gatves išvilioti daugiau dviratininkų, o taip pat sumažinti patiriamų sužalojimų skaičių. Jie pasiūlė tiesti šildomus dviračių takus.


Daugiau nei pusė gyventojų keliaudami mieste atsisakytų automobilio, jei būtų pagerinta visuomeninio transporto sistema arba sumažintos jo kainos, beveik 20 proc. tai paskatintų padaryti išvystyta dviračių takų sistema, o 15 proc. – aukštesnės degalų kainos. Tokie duomenys paaiškėjo inžinerijos ir konsultacijų bendrovės „Sweco Lietuva“ užsakymu „Vilmorus“ atlikus Lietuvos gyventojų apklausą.


Vos tik Lietuvoje pasirodė pirmieji elektriniai dviračiai, kitaip dar vadinami elektroleriais, Vilniaus savivaldybė pasišovė pakoreguoti ir pastarųjų vairuotojams pritaikyti Kelių eismo taisyklės (KET).


Prasidėjusi žiema Lietuvoje daugelį privertė nulipti nuo dviračių, o Kopenhagoje, kur jais važinėjama bet kokiu oru, pradedama pirmųjų pasaulyje greitkelių dviratininkams statyba.