Kelio ženklai
.


Trikampio forma, raudonas rėmas ir du automobiliai su persipynusiomis rodyklėmis viduje.


Lietuvoje sukurta peticija ir renkami parašai siūlymui kelių eismo taisykles (KET) papildyti nauju informaciniu ženklu, kuris įpareigotų automobilių vairuotojus laikytis ne mažesnio nei 1,5 metro atstumo lenkiant dviratininkus. Nors KET ir dabar numato tokį rekomenduojamą atstumą, pastebima, kad retas vairuotojas jo laikosi ir tai turi tragiškų pasekmių – praėjusiais metais šalies keliuose žuvo net 11 dviratininkų.


Vokietijoje jau įrengiami štai tokie ženklai. Vairuotojai juos pastebi, bet dažnai nesupranta, kas tai.


Vos pasirodžius viešuose keliuose savaeigiams ekipažams, prasidėjo jų judėjimo greičio ribojimai dėl keliamo pavojaus kitiems eismo dalyviams ir pėstiesiems. Pirmuoju greitį ribojančiu įstatymu laikomas 1865 metais Anglijos Karalystėje priimtas aktas – „Red Flag Act“.


Naujausiais policijos duomenimis, nuo šių metų pradžios Kauno gatvėse nežuvo nė vienas pėstysis. Nuolatinės investicijos į saugumui skirtą infrastruktūrą, stebimi pėsčiųjų srautai, keičiamas šviesoforų darbas, įrengiami atitvarai, apšviečiamos perėjos ir išskirtinis rombo formos horizontalusis ženklinimas – nuoseklus pastarųjų kelerių metų darbas apsaugant žmones nuo skaudžių nelaimių, skelbiama pranešime žiniasklaidai.


Ženklų pasaulyje raudona spalva neginčijamai reiškia raginimą sustoti. Nuo raudono šviesoforo signalo iki „draudžiamųjų ženklų“ – tarp kurių, žinoma, yra ir pats „stop“ ženklas – raudona spalva iškart atkreipia jūsų dėmesį ir siunčia aiškią žinutę: privaloma sustoti.


Kelių eismo taisyklės netolimoje ateityje galėtų pasipildyti nauju horizontaliojo ženklinimo simboliu – rombo formos ženklu. Kauno savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją siūlydama jį įteisinti. Argumentai daugiau nei akivaizdūs: per pastaruosius kelerius metus, kai pasirodė šie ženklai, Kauno gatvėse ypatingai sumažėjo eismo nelaimių pėsčiųjų perėjose.
Pasirūpino, kad naktį neišklystumėte iš eismo juostos: tikisi, kad avaringumą sumažins bent 10 proc.


Vairuotojams matomas kelio linijos atspindys – svarbus faktorius, darantis įtaką eismo saugumui, ypač vairuojant tamsiu paros metu: tarptautinė praktika rodo, kad tai gali sumažinti avaringumą net 10 proc., rašoma pranešime žiniasklaidai.


Tuo metu, kai Lietuva ginčijasi dėl „trikojų“, fiksuojančių kelių erelius, preciziška greičio kontrole garsėjanti Suomija įveda naujas baudas – važiuojantiems per lėtai.