Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Žmonės » Kaip mes gyvename |
Mumifikacija yra būdas išsaugoti žmogaus palaikus. Tačiau kai kurie žmonės padarė neįtikėtinai daug pastangų, kad paruoštų savo kūnus mumifikacijai dar būdami gyvi – tai japonų vienuoliai. Prisijunk prie technologijos.lt komandos! Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo. Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žinomiausi savimumifikacijos praktikai yra japonų vienuoliai arba sokušinbutsu (kūne esantys Budos), daugiausia praktikuojantys šingonų budizmą Jamagatos prefektūroje, Japonijoje. Manoma, kad šimtai žmonių bandė šią savimumifikacijos formą, tačiau iki šiol maždaug tik 24 asmenims pavyko pilnas savimumifikacijos procesas. Jų mirtis datuojama XII–XX a. pradžioje. Tačiau savęs mumifikacijos praktika siekia dar senesnius laikus. Knygoje „Mokslas ir civilizacija Kinijoje: Penktasis tomas“ autoriai spėja, kad savęs mumifikacija iš pradžių buvo daoistų praktika, ir pažymi, kad nors japonų vienuoliai yra patys žinomiausi savęs mumifikatoriai, tokia praktika buvo užfiksuota Kinijoje ir Indijoje. Jamagatos vienuolių savimumifikacijos praktika išgarsėjo septintajame dešimtmetyje, kai Kosei Ando ir Niigatos universiteto mokslininkų komanda paskelbė knygą „Nihon no miira“, Japonijos mumijų istoriją, o Matsumoto Akira padėjo suformuoti Japonijos mumijų tyrimų grupę. Dvasinis tikslasKoks buvo dvasinis savimumifikacijos tikslas? Mintis išsaugoti kūną prieštarauja daugeliui budistų šventraščių, kurie mažiau susiję su fiziniu kūnu nei su dvasine dalimi. Tačiau, sokušinbutsu vienuoliai priklausė šingonų budizmo sektai, kuri susiejo ezoterinį budizmą su vietinėmis dvasinėmis praktikomis ir panaudojo daoizmo ir induizmo aspektus. Jie praktikavo šugendō – dvasinę praktiką, glaudžiai susijusią su kalnų gyventojais, žinomais kaip šugenja, kurie tikėjo, kad per asketiškus veiksmus jie įgauna ypatingų galių. Šingonų vienuoliai šią praktiką vertino ne kaip savižudybę, o kaip kelią į nemirtingumą – transcendenciją, o ne mirtį.
IštakosŠi praktika, atrodo, atsirado Japonijoje, kai iškilo šingonų budizmas. Savimumifikacijos pradininku dažniausiai laikomas vienuolis Kūkai (774–835 m.), kuris 806 m. įkūrė ezoterinę šingonų (tikrasis pasaulis) budizmo mokyklą. Šie vienuoliai ėmėsi tokios praktikos mėgdžiodami vienuolį Kūkai, po mirties žinomą kaip Kōbō Daishi. XI amžiuje pasirodė Kūkai hagiografija (šventųjų biografija), teigianti, kad 835 m. jam mirus, vienuolis visai nemirė, o pateko į nyūjō – itin gilią meditacijos būseną. Remiantis šia hagiografija, Kūkai planuoja iškilti maždaug po 5,67 milijono metų, kad į nirvaną įneštų iš anksto nustatytą sielų skaičių. Pirmasis užfiksuotas bandymas tapti sokušinbutsu įvyko XI amžiaus pabaigoje. 1081 m. vyras, vardu Shōjin, bandė sekti Kūkai į nyūjō būseną, palaidodamas save gyvą. Jis taip pat tikėjosi sugrįžti tolimoje ateityje žmonijos labui, bet kai Shōjin mokiniai patikrino jo kūną, jis buvo suiręs. Prireikė dar beveik dviejų šimtmečių bandymų ir klaidų, kol buvo surastas tinkamas būdas kaip save mumifikuoti ir, jų manymu, apgauti mirtį, kad patektų į amžinos meditacijos būseną. Savimumifikacijos procesasJaponijos klimatas nėra visiškai palankus mumifikacijai. Čia nėra durpynų, sausringų dykumų ir Alpių viršūnių, nuolat apgaubtų ledu. Vasaros karštos ir drėgnos. Tačiau budistų vienuolių grupė atrado būdą, kaip save mumifikuoti per griežtą asketišką treniruotę. Savimumifikacijos procesas apibūdinamas kaip „siaubingas“ ir „kankinantis“. Savimumifikacijos procesas yra ilgas ir sunkus, prieš mirtį ruošiamasi mažiausiai trejus metus. Svarbiausia šio proceso dalis ya speciali pasiruošimo dieta, vadinama mokujikigyō (medžių valgymo treniruotė).
Mokujikigyō dietą sudaro tik tie maisto produktai, kuriuos galima rasti Judono kalnuose: riešutus, pumpurus ir medžių šaknis. Kai kurie šaltiniai taip pat praneša, kad racioną sudarė uogos, taip pat medžio žievė ir pušų spygliai. Laikas, praleistas ne ieškant maisto, būdavo skiriamas meditacijai ant kalno. Pirmasis žingsnis link savęs mumifikacijos buvo kūno riebalų pašalinimas, valgant tik riešutus, sėklas ir šaknis iš Judono kalno. Būsimas sokušinbutsu tai darė mažiausiai 1000 dienų, o kartais ir per du ar tris ciklus. Idėja buvo pašalinti iš kūno viską, kas pritrauktų bakterijas ir parazitus, taip sulėtinant kūno irimą. Po to vienuoliai visiškai atsisakydavo kieto maisto ir gerdavo tik nuodingą arbatą, pagamintą iš Uruši medžio (Toxicodendron vernicifluum) (panašaus į nuodingąją gebenę), kuri, kaip rašoma Kinijos budistų enciklopedijoje, sukeldavo stiprų vėmimą ir pašalindavo iš organizmo kuo daugiau skysčių. Nuodinga Uruši arbata galėjo veikti ir kaip balzamavimo skystis, paversdamas organizmą toksišku potencialiems mėsą ėdantiems organizmams. Atlikęs specialią dietą sokušinbutsu visiškai pašalindavo vandenį iš kūno ir laukdavo, kol mirs. Tęsinys kitame puslapyje: |