Sukurtas kompiuterinis žaidimas, kuris regėjimą pagerina net 3 kartus (Video)
|
Amerikiečių psichologai sukūrė ir tobulina kompiuterinį žaidimą asmeniniams ir planštiniams kompiuteriams, kuris žymiai pagerina žmogaus regėjimą, jo aštrumą ir vizualinę reakciją, skelbiama žurnalo "Current Biology" straipsnyje. "Mūsų programos tikslas – ištreniruoti galvos smegenis taip, kad jos lengviau ir sparčiau suvoktų akies fiksuojamą regimąją informaciją, - pareiškė žaidimo bendraautorius, Kalifornijos universiteto Riversaide (UCR) psichologijos profesorius Aronas Zaicas (Aaron Seitz). – Įprastai mūsų fiziologinių organizmo funkcijų potencialas būna gerokai didesnis nei reikia tipiškam "vartotojiškam" lygmeniui. Mankštinantis treniruoklių salėje galima sutvirtinti raumenis. Taip pat ir nervų sistema: nevengdami protinio darbo, galime žymiai pagerinti smegenų darbo efektyvumą."
A. Zaicas su kolegomis savo sukurti kompiuteriniu žaidimu pagerino UCR beisbolo komandos žaidėjų regėjimo aštrumą. Žaidimo metu ekrane rodomi sudėtingi ornamentai – juos žaidėjai turi apvedžioti. Ornamentai – neatsitiktiniai: jie nupiešti atsižvelgiant į galvos smegenų žievėje esančios vadinamosios "ankstyvosios" regėjimo skilties neuronų veiklą. Ši smegenų sritis atsakinga už regimosios informacijos apdorojimą. Priklausomai nuo to, kaip žaidėjai prisitaiko prie žaidimo, jiems siūlomi vis sudėtingesni ir sunkiau įžiūrimi ornamentai. Tai stimuliuoja žaidėjo smegenis ir aktyvina regėjimo skilties neuronų veiklą. Po kurio laiko tyrimo autoriai patikrino žaidėjų regėjimo aštrumą ir įvertino, kaip pasikeitė jų žaidimas beisbolo aikštėje. Visų eksperimente dalyvavusių žaidėjų regėjimas po poros mėnesių žymiai pagerėjo, rašoma tyrimo ataskaitoje. O kai kurie tiriamieji įgudo įžiūrėti smulkiausias Sneleno lentelės raideles atstumu, kuris normaliam regėjimui būtiną atstumą viršijo 3 kartus. Be to, beisbolininkai pabrėžė, kad jiems pradėjo kur kas geriau sektis beisbolo aikštėje: pagerėjo periferinis regėjimas, kamuoliuko skrydžio trajektorijos sekimas, mažiau pavargdavo akys. Kituose eksperimentuose UCR mokslininkai planuoja kompiuterinį žaidimą išbandyti su policijos pareigūnais (pilotuojančiais sraigtasparnius) ir su silpnaregiais. | ||||||
| ||||||