Mikroskulptūra: kvapą gniaužiančios itin detalios vabzdžių makrofotografijos (Foto, Video)
|
Šie neįtikėtinai detalūs brangakmenius primenančių vabzdžių atvaizdai atskleidžia gražias, stulbinamas ir neretai tiesiog keistai skulptūriškas vienų mažiausių Žemės sutvėrimų formas. O atspausdintose ant trijų metrų pločio lakštų makrofotografijose žiūrovai gali ištirti visus vabzdžio unikalius evoliucinius prisitaikymus. Už nuorodą dėkojame skaitytojui Andzej.
Kvapą gniaužiančios britų fotografo Levono Bisso fotografijos eksponuojamos Oksfordo universiteto Gamtos istorijos muziejuje vykstančioje Microsculpture parodoje. Muziejaus pagrindinėje salėje didžiausi fotografijų spausdiniai yra trijų metrų pločio ir supa lankytoją. Padėtos šalia originalaus dydžio vabzdžių eksponatų, jos atskleidžia mikroskopiniu masteliu regimų skulptūrinių formų įvairovę.
Kiekvienas Microsculpture atvaizdas sukurtas iš maždaug 8 000 atskirų fotografijų. Eksponato segmentai apšviečiami ir nufotografuojami atskirai, po to „suklojami“ vienas ant kito, kad būtų išlaikytas aštrus vaizdas (kiekvieno atskiro kadro ryškumo gylis labai mažas) ir tada sujungiami į vieną, didelės raiškos failą.
Kiekvienas Microsculpture atvaizdas sukurtas iš maždaug 8 000 atskirų fotografijų. Eksponato segmentai apšviečiami ir nufotografuojami atskirai, po to „suklojami“ vienas ant kito, kad būtų išlaikytas aštrus vaizdas (kiekvieno atskiro kadro ryškumo gylis labai mažas) ir tada sujungiami į vieną, didelės raiškos failą.
Šiame trumpame video paaiškinamas kruopštus procesas, kurį naudojo Levonas Bissas fiksuodamas smulkiausias detales ir parodos fotografijų mastelis. Microsculpture iš Levon Biss Vimeo. Kalbėdamas apie procesą, Bissas paaiškina: „Fotografuoju vabzdžius maždaug 30 skirtingų pjūvių, nelygu pavyzdžio dydis. Kiekviena sekcija strobo šviesaapšviečiama skirtingai, kad būtų išryškintas kiekvienos kūno dalies mikroskulptūrinis grožis. Pavyzdžiui, apšviečiu ir nufotografuoju tik anteną, tada pereinu prie akies ir apšvietimo nustatymai keičiami iš esmės, kad atitiktų jau tos kūno dalies struktūrą ir kontūrus. Procesas tęsiu, kol užfiksuoju visą vabzdžio paviršių.“
Apjungiančioje meną ir mokslą parodoje taip pat suteikiama informacija apie kiekvieną pavaizduotą padarėlį ir, kur įmanoma, aptariamas evoliucinis prisitaikymas, dėl kurio atsirado viena ar kita kūno dalis. Parodos eksponatus, siekdamas parodyti skulptūrinių vabzdžių formų įvairovę, rūpestingai parinko daktaras Jamesas Hoganas, Oksfordo Gamtos istorijos muziejaus entomologas. Hoganas sako: „Manoma, kad mikroskopinės struktūros įvairiai keičia vabzdžio paviršiaus savybes, atspindi šviesą, atstumia vandenį ar sulaiko orą. Evoliucinis natūralios atrankos procesas turėtų paaiškinti visą nuostabią mikrostruktūrų įvairovę, bet daugelio rūšių adaptaciniai mechanizmai dar nežinomi. Stebėdami vabzdžius gamtoje, tyrinėdami muziejų kolekcijas, ir kurdami naujas vaizdavimo technikas, neabejotinai sužinosime daugiau apie šiuos nuostabius sutvėrimus ir užtaisysime dabartinio suvokimo spragas.“ „Smarkiai padidinus, net banaliausio vabzdžio ar musės paviršius visiškai transformuojasi, ryškėjant jų mikroskulptūrinėms detalėms: briaunos, įdubos, išraižyti tinklai kitokiu masteliu kuria kvapą gniaužiančius išraitymus.“ sako Hoganas. IBTimes UK pateikia kai kurias Levono Bisso stulbinamas makrofotografijas. Išvysti jas visas ir netgi dar smulkiau, galite microsculpture.net. Savo akimis ekspoziciją apžiūrėti galite iki šių metų spalio 30 dienos Oksfordo universiteto Gamtos istorijos muziejuje. David Sim ▲
| |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||