Viršgarsiniai ir hipergarsiniai lėktuvai
.


Legendinis viršgarsinis keleivinis lėktuvas „Concorde“ patobulinta versija vėl bus pradėtas eksploatuoti jau 2026 m. Bent jau tokius planus planuoja amerikiečių bendrovė „Fly-Concorde Limited“.


Europos kosmoso agentūra ir britų bendrovė „Frazer-Nash“ pradėjo dirbti su nauju orlaiviu, galinčiu skristi hipergarsiniu greičiu. Projektas vadinasi INVICTUS. Naujasis orlaivis turėtų pademonstruoti savo galimybes iki 2031 m.


Ar raketos pakeis transporto lėktuvus? JAV oro pajėgos ir „Rocket Lab“ kuria revoliucinį projektą „Rocket Cargo“, kuris leis pristatyti iki 100 tonų krovinio į bet kurią Žemės vietą per mažiau nei 90 minučių.


Pirmasis naujos kartos rotacinio detonacinio variklio RDE bandymas Jungtinėse Valstijose, kurį atliko startuolis „Venus Aerospace“, buvo labai sėkmingas. Novatoriškos technologijos leidžia gerokai sutrumpinti kelionių lėktuvu laiką, nes tūkstančius kilometrų galima įveikti vos per vieną valandą.


Kinija nusprendė pradėti aerokosmines lenktynes su JAV ir paskelbė apie ketinimą sukurti viršgarsinio lėktuvo „Concorde“ įpėdinį.


„Global 8000“ yra privatus keleivinis lėktuvas, kurį sukūrė „Bombardier“ – jis bus greičiausias tokio tipo orlaivis nuo „Concorde“ laikų.


NASA paskelbė naują vaizdą, kuriame užfiksuotas pirmasis viršgarsinis civilinis orlaivis pralaužiantis garso barjerą nuo tada, kai „Concorde“ išėjo į pensiją.


Po sėkmingo galutinio XB-1 orlaivio bandymo „Boom Technology“ visapusiškai įsitraukė į naujo keleivinio viršgarsinio lėktuvo „Overture“ kūrimą.


Viršgarsinis lėktuvas XB-1 sumušė savo ankstesnį greičio rekordą ir sugebėjo 1,1 karto viršyti garso greitį.


Viršgarsinis lėktuvas X-59 yra skirtas pademonstruoti „tylų“ garso barjero įveikimą.


Bandomoji būsimo keleivinio viršgarsinio lėktuvo versija beveik pasiekė garso greitį.


Būsimo keleivinio lėktuvo prototipas bandomojo skrydžio metu sugebėjo pakilti į rekordinį aukštį.


„Dawn Aerospace“ sukūrė viršgarsinį orlaivį, kuris pakilo į 20 km aukštį greičiau nei bet kada anksčiau.


Kinijos kompanija sėkmingai išbandė būsimo viršgarsinio keleivinio lėktuvo prototipą, kuris galės skristi 4 kartus greičiau nei garso greitis.