Krovininiai UAV
.


Skraidančio miesto transporto rinkos pionieriai „Volocopter“ bei didžiausia pasaulio logistikos ir transporto įmonė „Schenker“ skelbia baigę testuoti logistinėms operacijoms skirtus elektrinius krovininius dronus „VoloDrone“ ir sukūrę efektyviausias darbo praktikas.


Keturių rotorių dronai yra labai stabilūs ir pakankamai taupiai naudoja energiją. Tačiau šešių dronų rotoriai gali pakelti sunkesnius krovinius. Naujas „xFold“ dronas gali pagal poreikį keisti savo rotorių konfigūraciją ir turėti net 12 rotorių.


Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“ ilgą laiką ieško inovacijų prekių pristatymo srityje. Elektriniai furgonai ir robotai nėra galutinis tikslas. „Amazon“ jau turi ir siuntinių pristatymo dronų prototipų, tačiau prieš jų bandymus dar teko išspręsti vieną biurokratinį klausimą.


Rusijos pašto bandymas bepilote skraidykle pristatyti krovinį į atokią gyvenvietę Užbaikalės regione patyrė fiasko – dronas sudužo.


Didžiausia pasaulyje aeronautikos bendrovė bei orlaivių gamintoja „Boeing“ pristatė didelę bepilotę skraidyklę, galinčią į orą pakelti apie 226 kilogramus sveriantį krovinį, rašoma svetainėje „The Verge“.


DARPA, JAV vyriausybinė organizacija, 2015 metais paskelbė konkursą skledžiančio drono sukūrimui. Jis privalėjo naudoti minimalų energijos kiekį, būti mažas, vienkartinis, naudojamas būryje. Tačiau sunkiausiai įvykdomas reikalavimas buvo tai, kad po užduoties įvykdymo dronas privalėjo visiškai pranykti. Mokslinę fantastiką primenantys reikalavimai jau visai netrukus gali būti išpildyti.


Suteikti medicininę pagalbą žmonėms ne visada yra lengva. Pavyzdžiui, karo zonose esančius sužeistus karius evakuacija yra ne tik sunki, bet ir pavojinga užduotis. Sraigtasparniai negali pasiekti visų vietų ir dažnai patys tampa priešiškos ugnies aukomis, o ir antžeminis transportas negali pervažiuoti sudėtingų gamtinių ir kitų kliūčių. Kokia išeitis? Autonominis lėktuvas, galintis gabenti sužeistuosius bei įrangą – tai nėra mokslinė fantastika, pirmasis prototipas jau skraido.


„Flirtey“ – pirmoji nepriklausoma pristatymo paslaugų dronais tarnyba, įgyvendino pirmąjį medicininių priemonių pristatymą dronu iš laivo į medicininę stovyklą Cape May, Naujajame Džersyje.


Nuotoliniu būdu valdomi orlaiviai savo erą pradėjo XX a pradžioje. Šiandien dronais vadinami bepiločiai orlaiviai, sutrumpintai vadinami UAV (angl. unmanned aerial vehicles) arba UAS (angl. unmanned aircraft systems), yra naudojami daugelyje gyvenimo sričių, pradedant karine aviacija, baigiant ūkininkavimo darbais.


Kinijos siuntų pristatymo bendrovė „SF Express“ žengia pirmuosius žingsnius bandydama siuntų pristatymui atokiose vietovėse pasitelkti bepiločius lėktuvus, rašo „Business Insider“ cituodamas „South China Morning Post“.


Du modifikuoti NASA bepiločiai lėktuvai „Global Hawk“ sėkmingai pademonstravo galimybes automatiškai pasipildyti degalų dideliame aukštyje.


Jau anksčiau esame rašę apie rotorinio cilindrinės konstrukcijos propelerio nepilotuojamą orlaivį "FanWing". Jo kūrėjai prieš kurį laiką paskelbė planus sukurti krovininę šio lėktuvo versiją, kuri pagal pirminius planus turėtų sugebėti pakelti iki 2,3 tonos sveriantį krovinį.
|
||