Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Energijos akumuliatoriai (Fizika | Mokslas)

.
(7) 2018-12-27 112
Mes geriausiai žinome ličio jonų baterijas, todėl atrodo, kad būtent jos bus pasirinktos, kaupiant elektros energiją – kaip tai padarė „Tesla“ pastačiusi didžiausią bateriją Australijoje. Tačiau litį išgauti yra gana sunku, tad toks pasirinkimas nėra pats geriausias. MIT tyrėjai siūlo naują energijos kaupimo sistemos dizainą, kurį pavadino „saule dėžėje“ (angl. sun in a box).
(18) 2018-11-28 95
Daugelis mano, kad naujosios kartos kieto būvio baterijos yra būtent tai, kas pakeis ličio jonų baterijas. Bet iki šiol buvo susiduriama su didžiausia problema – niekas naujųjų baterijų negamino masiškai. Ką gi, skelbiama, kad Kinija imasi lyderės vaidmens.
(0) 2018-10-09 9
Tampa gana akivaizdu, jog klimatas šyla ir žmonija į atmosferą išmeta vis didesnius kiekius anglies dioksido. Tad mokslininkai ieško būdų, kaip iš atmosferos surinkti anglies dioksidą ir siūlomi įvairūs būdai ką su juo daryti: laidoti po žeme, įterpti į betoną, paversti į nanovamzdelius ar net anglies dioksidą panaudoti energijos gamybai. Dabar MIT mokslininkai rado dar vieną būdą, kaip pakartotinai panaudoti šį nepageidaujamą elementą – kurti ličio-anglies dioksido baterijas.
(5) 2018-09-04 47
Kieto būvio baterijos yra tarsi energetikos Šventasis Gralis ir su jomis dirba viso pasaulio mokslininkai. Šios baterijos užtikrina didesnį energijos tankį, greitesnį įkrovimą, mažesnį aušinimo poreikį – tai vien tik privalumai.
(0) 2018-08-30 28
Kembridžo universiteto mokslininkai nustatė, kad medžiaga, žinoma kaip niobio volframo oksidas, kurį sudaro mikroskopinės struktūros, leidžia ličio jonams judėti gerokai didesniu greičiu, nei tai užtikrina esamos technologijos. Ką tai reiškia praktiškai? Kad naujos kartos ličio jonų baterijos bus įkraunamos per kelias minutes, nebus linkusios į perkaitimą ir, kad šis atradimas gali būti rimtu pagrindu naujos ličio jonų technologijos masiniam vystymui.
(0) 2018-08-17 7
Ličio jonų baterijos yra ganėtinai efektyvios, tačiau gali būti kiek per brangios. Tad labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp naudojamų medžiagų bei jų efektyvumo ir, atrodo, kad suteikus senajai druskai „naujų galių“, ji gali duoti daugybę naudos. Mokslininkai iš Karaliaus Abdulaho mokslo ir technologijų universiteto (KAUST) atrado būdą, kaip „suardžius“ grafeną pagerinti natrio jonų bateriją.
(0) 2018-08-14 20
Atsinaujinančios energijos saugojimas yra toks pat svarbus, kaip ir jos gaminimas. Vienas iš perspektyviausių energijos saugojimo būdų galėtų būti srautinės baterijos, tačiau vis dar yra nemažai technologinių iššūkių. Visgi, Harvardo inžinierių komanda yra pasiruošusi su jais susidoroti. Po keletos pastarųjų metų darbo su organinėmis srautinėmis baterijomis jau išbandė naują technologiją. Mokslininkai teigia, kad tai stabiliausia ir geriausius veikimo parametrus demonstruojanti organinė srautinė baterija, kokia tik iki šiol buvo sukurta.
(0) 2018-08-09 -6
Pavargote valandų valandas laukti kol bus pilnai įkrautas jūsų išmanusis telefonas? Naujasis Adelaidės universiteto tyrimas visą tai gali kardinaliai pakeisti. Dr. James‘as Quach‘as siekia panaudoti unikalias kvantinės mechanikos savybes, kad būtų sukurta greičiausiai visame pasaulyje įkraunama baterija. Teigiama, kad ją bus galima įkrauti akimirksniu.
(0) 2018-08-06 16
Srautinės baterijos (angl. flow baterries) gali padėti išsaugoti didelį energijos kiekį ir būti ypač naudingos vystant atsinaujinančią energetiką, tačiau vis dar reikia išspręsti keletą svarbių klausimų. Stanfordo inžinieriai sukūrė naujo tipo srautinę bateriją, kuri gali būti kintamo dydžio, saugi, efektyvi, nebrangi ir naudojanti metalo mišinį, kuris išlieka skysto pavidalo ir kambario temperatūroje.
(6) 2018-08-01 40
Jau kuris laikas automobilių gamintojai įdėmiai stebi kieto būvio baterijų technologijų vystymąsi. Ir ne tik stebi, bet ir intensyviai prisideda prie šios naujos elektrinių transporto priemonių baterijų technologijos pavertino realybe.
Prie šios technologijos dirba daug skirtingų vystytojų ir jie nurodo ganėtinai skirtingus laikus kada tokios baterijos galėtų ateiti į rinką. Tačiau dabar prie šios greitėjančios kieto būvio baterijų kūrimo ir komercializavimo karuselės prisijungia ir puikiai žinoma „Hyundai“ kompanija, kuri investuodama į kieto būvio baterijų technologiją paskelbė, kad „reikalauja komercializacijos proveržio“.
(11) 2018-07-18 63
Daugelį metų mokslininkai silicį laikė labai perspektyvia ličio jonų baterijų medžiaga. Pagrindinė tokio mąstymo priežastis yra tai, kad naudojant silicinio anodą, baterijos talpa, lyginant su esamomis baterijomis, turėtų padidėti 10 kartų. Visgi, tai tėra teorija, kadangi realybėje vykstant įkrovimo ciklams silicis gana lengvai skyla.
Tačiau viskas gali pasikeisti. Norvegijos Energetikos technologijų instituto mokslininkai teigia, kad jiems pavyko išspręsti šią problemą ir jie sukūrė naują medžiagą, kurią pavadino „SilicisX“ (angl. SiliconX).
(1) 2018-07-16 20
Žema temperatūra, su kuria susiduria daugelio šalių vairuotojai, tarp jų ir lietuviai, sulėtina įprastų ličio jonų baterijų įkrovimo greitį. Tai reiškia, kad vairuotojai ilgiau užtrunka kol įkrauna elektromobilių baterijas, kad patenkintų savo kasdienius vairavimo poreikius. Pasak mokslininkų, baterijų įkrovimas esant žemesnei kaip 10 laipsnių pagal Celsijų temperatūrai gali pagreitinti baterijos degradaciją. Tačiau Pensilvanijos valstijos universiteto (JAV) mokslininkai teigia radę išeitį iš šios problemos – skelbiama apie save sušildančios baterijos sukūrimą.
(4) 2018-07-12 57
John‘as Goodenough‘as išrado ličio jonų bateriją, tačiau tada jo moksliniai bendradarbiai pasisavino jo atradimą ir pabėgo į Japoniją. Nors mokslininkų bendruomenė viešai pripažįsta, kad išradimo autorystė priklauso John‘ui, tačiau jis už tai negavo nė cento. Jis niekada nelaimėjo Nobelio premijos už tai, kad pastatė šios technologijos pamatus, kurie pasaulį pagaliau išlaisvins nuo iškastinio kuro.
(2) 2018-07-09 4
Niekam ne paslaptis, kad naujų baterijų tyrimai yra sunkus užsiėmimas. Fizikai gali teoriškai numatyti, kurie periodinėje elementų lentelėje esantys elementai dirbs kartu ir bus pagaminti geri katodai bei anodai, bet juk galiausiai kažkas turi eiti į laboratoriją ir tokius teorinius skaičiavimus paversti realybe. Deja, bet yra daugybė kintamųjų – ilgaamžiškumas, įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičius, perdirbimas, toksiškumas, gamybos paprastumas ir taip toliau – ir į kiekvieną iš jų turi būti atsižvelgta. Tai labai sudėtingas procesas. Nenuostabu, kad baterijų vystymo tempai yra tokie skausmingai lėti.
(0) 2018-06-12 34
Dauguma baterijų yra pagamintos taip, kad vienoje jų pusėje yra anodas, o kitoje – katodas ir juos skiria separatorius. Dabar Kornelio universiteto inžinieriai sukūrė neįprastą ir naują struktūrą, kurios sudedamosios dalys persipynė ir, jų nuomone, tai leidžia bateriją įkrauti per keletą sekundžių.