Benzinas
.


Lietuvos inovatyvios energetikos ir prekybos asociacija (LIEPA) prognozuoja, kad vien dėl didėjančių akcizų ir aplinkosauginių reikalavimų degalų tiekėjams, 2025 m. mažmeninės degalų kainos turėtų reikšmingai išaugti – vidutinė benzino kaina šoktels 8 ct./l, o dyzelino – net 16 ct./l.


Lietuvos transporto sektoriuje 95 proc. sudaro naftos degalai, dėl kurių naudojimo prastėja oro taršos rodikliai, o šaliai gresia šimtamilijoniniai nuostoliai už ES įsipareigojimų nevykdymą. Ekspertų teigimu, dekarbonizuoti transporto sektorių galima tik išnaudojant visų atsinaujinančių energijos išteklių – elektros, atsinaujinančių degalų, biometano galimybes.


Iškastinis kuras yra pagrindinis Rusijos ekonomikos variklis ir pagrindinis Kremliaus karo mašinos pajamų šaltinis.


Apytiksliai skaičiuojama, kad Ukrainos dronų atakos pašalino apie 10-15% Rusijos naftos perdirbimo pajėgumų. Net neaišku, kiek laiko truks nukentėjusių gamyklų remontas. Taigi, Rusija imasi priemonių, kad nepritrūktų degalų.