Ekonomiškas ir ekologiškas vairavimas
.


Laimei, yra keletas patikrintų metodų, kurie leidžia iš tikrųjų sumažinti išlaidas be didelių aukų.


Tie, kas turi automobilius, žino, kad bent kažkiek teršia aplinką. Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pastaruoju metu be policijos palydos tikrino automobilius, organizavo reidus. Visoje Lietuvoje buvo tikrinama, kiek automobiliai teršia aplinką.


Manau ne vienas iš mūsų lietuvių vairuoja ne pirmos jaunytės transporto priemones (statistiškai 12– 15 metų senumo automobilius). Kaip žinia, šios transporto priemonės genda ir dažniausiu atveju automobilių dalių ieškoma senų automobilių ardymo aikštelėse, liaudyje vadinamose „šrotais“.


Europoje nuosekliai stiprėja spaudimas gamintojams sukti tvaresnės veiklos keliu. Vis plačiau įsigaliojantys įpareigojimai įmonėms – tiek stambiausioms, tiek smulkesnėms – teikti tvarumo ataskaitas ir nuolatinis vartotojų mygimas mažinti ekologinį pėdsaką verčia verslininkus peržiūrėti kiekvieną kasdienį procesą ir jį įvertinti iš naujo per CO2 emisijos prizmę. Dėl to įmonės vis dažniau atsisuka ir į savo partneres – krovinių gabenimo bendroves, galinčias padėti nurėžti anglies dvideginio pėdsaką bent jau tiekimo grandinėje. Kaip tai vyksta?


Svarbiausias valdžios institucijas pradeda lankyti viešoji socialinė akcija – valstybės netekčių skaičiuoklė, skaičiuojanti Lietuvai gresiančią baudą už klimato tikslų nesilaikymą. Per artimiausias kelias savaites Vyriausybę, Seimą ir atsakingas ministerijas aplankysianti instaliacija valdžios atstovams primins, kiek Lietuvos mokesčių mokėtojams kainuoja valdžios delsimas nemažinti Lietuvoje suvartojamų naftos produktų.


Transporto priemonės veikimas visada tiesiogiai susijęs su jos efektyvumu. Tačiau eksploatacijos išlaidos yra vienas pagrindinių faktorių naudojant automobilį.