Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Žmonės » Meninė kūryba |
Šis jaunos moters portretas kadaise buvo pripažintas žymaus Renesanso laikų dailininko Rafaelio kūrinio klastote ir vienų Italijos rūmų rūsiuose pragulėjo 40 metų. Tačiau, kilus įtarimams dėl "pernelyg prabangaus paveikslo rėmo", buvo suorganizuotas pakartotinis patikrinimas - šį kartą pasitelkus modernias technologijas. Prisijunk prie technologijos.lt komandos! Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo. Sudomino? Užpildyk šią anketą! Naujai atrastas 12x16 colių formato aliejinais dažais tapytas paveikslas ilgą laiką buvo pripažįstamas kopija, sukurta Renesanso meistro stiliumi, praėjus daug metų po jo mirties. Ekspertai ją suklasifikavo kaip "bevertę", tačiau dabar meno istorikai įsitikinę, jog tai yra šiuo metu Madrido Prado muziejuje kabančio paveikslo "Šventoji šeima" ("The Holy Family"), o tiksliau - vienos jo dalies - bandomoji versija, tapyta Rafaelio. Nedidelio formato portretas netoli Modenos (Šiaurės Italija) esančių rūmų rūsiuose buvo saugomas apie 40 metų. Tačiau vieną dieną, rūšiuodamas ten buvusius maždaug 25000 kūrinių, meno ekspertas Mario Scalini nustebo, atkreipęs dėmesį į neįprastai aukštą paveikslo rėmo kokybę. "Mane pritrenkė tai, kad jis buvo įrėmintas didingame, sudėtingai išraižytame paauksuotame rėme. Toks rėmas turėjo nemažai kainuoti, ir tai nesiderino su tuo, kas buvo laikoma nesvarbia kopija. Akivaizdu, jog tas, kas pasirinko rėmą, žinojo tikrąjį kūrinio autorių ir tikrąją darbo vertę", sako specialistas. Norėdamas patikrinti šią teoriją, jis paveikslą nugabeno Pizos (Italija) mieste įsikūrusio mokslinių tyrimų instituto darbuotojams. Šie, panaudodami infraraudonųjų ir ultravioletinių spindulių "daugiasluoksnio" skenavimo technologiją, sugebėjo pažvelgti kiaurai visus dažų sluoksnius. "Po sluoksniais galėjome įžvelgti pradinį piešinį, ir tai buvo svarbus atradimas", sako instituto mokslininkė ir viena gerbiamiausių Italijos meno restauratorių Lisa Venerosi Pesciolini. Meno ekspertu dirbantis Scalini vėliau sakė: "Tyrimo rezultatai mums leidžia pakankamai pagrįstai teigti, kad kūrinio autorius - Rafaelis". Pagal naujausią versiją, menininkas spėjo tik pradėti šį darbą, o vėliau, po jo mirties 1520 metais, tapymą baigė vienas žymiausių jo mokinių Giulio Romano. Scalini taip pat priduria, kad viešajai meno galerijai Modenoje priklausantis kūrinys gali būti vertas daugiau kaip 30 milijonų eurų. Kitas Rafaelio darbas - "Mūzos galva" ("Head of a Muse) - Londono Christie's aukcione praėjusį gruodį parduotas už 29.2 milijono svarų, ir tai kol kas yra didžiausia suma, paklota už bet kokį ant popieriaus tapytą kūrinį. |