Specialiųjų efektų kaina: ką tenka paaukoti, kuriant stebuklingus vaizdus?
|
Vladislavas Akhtyrskiy – specialiųjų efektų kūrėjas, prisidėjęs prie tokių kino filmų, kaip „Gravitacija“, „Penas: nuotykiai Niekados šalyje“, „Geležinis žmogus 3“ ir kt. – teigia, kad šiuo metu yra puikus metas pradėti mokytis šio amato. Prabangius specialiuosius efektus dar nuo 1999-ųjų kuriantis V.Akhtyrskiy teigia, kad šiandien dirbantys kompiuterinės grafikos, specialiųjų efektų ir dizaino srityje išgyvena įdomius laikus. Anot jo, tai – permainų bei malonių išbandymų metas. Tačiau verta nepamiršti, kad šioms profesijoms tenka paaukoti labai daug laiko. „Bėgant metams programinė įranga tapo galingesnė, o kompiuteriai – greitesni. Dabar iš darbuotojo nebereikalaujama žinoti visko, kas įmanoma apie technologijas bei kaip jos veikia. Tiesiog išmok dirbti su tam tikromis programomis ir gali pradėti. Kita vertus, dabar internete apstu vaizdo įrašų, kurie moko kur ir kokius mygtukus turėtum spausti. Tačiau vis dažniau pamirštama kalbėti apie tai, kodėl tam tikrą mygtuką reikia nuspausti. To išties trūksta“, – pabrėžia V.Akhtyrskiy. Anot specialiųjų efektų eksperto, ši industrija labai artimai susijusi su mokslu, todėl visi, kas nori pasinerti į šią sritį, turėtų turėti tai omenyje. Ypatingai, pasak specialisto, tai aktualu kalbant apie virtualios realybės projektus, virtualias kameras ir kitas interaktyvias naujoves. Industrijos mitai ir realybėPaklaustas, ko mėgėjai ir profesionaliai, kalbėdami apie specialiuosius efektus, dažniausiai neįvertina, V.Akhtyrskiy atsakymo ilgai neieško. Anot jo, tiek entuziastai, tiek industrijoje dirbantys žmonės vis dar tiki, kad specialieji efektai ir kompiuterinė grafika yra greitai padaromas ir nesudėtingas procesas. „Dažniausias mitas, su kuriuo susiduriu, yra tai, kad efektai ar kompiuterinė grafika – nesudėtingas ir greitas procesas. Taip kartais mąsto netgi tie, kurie kasdien sukasi kino industrijoje! Kita vertus, mes patys, bent iš dalies, esame dėl to kalti: turėtume dažniau rodyti ne rezultatą, kuriuo visi žavisi, bet patį procesą. Pavyzdžiui, kiek žmonių dirbo prie konkretaus efekto, kiek valandų prireikė tam, kad sukurtume trumputį kadrą ir panašiai“, – pasakoja V.Akhtyrskiy. Specialiųjų efektų kūrėjas atskleidžia, kad paprastai prie tokio masto filmų, kaip „Penas: nuotykiai Niekados šalyje“, vien specialiųjų efektų departamentą sudaro nuo 200 iki 300 žmonių, o juos sukurti prireikia 8 mėnesių ir daugiau laiko. „Svarstantiems apie šią profesiją visada sakau: nepradėkite kurti specialiųjų efektų, jei nesate šios šakos gerbėjai ir jei nežinote, ar vis dar mylėsite tai, ką teks daryti vėl ir vėl valandų valandas. Rusijoje juokaujame: tam, kad atlaikytum šį darbą, turi turėti geležinį užpakalį ir „instaliuotas“ raudonas akis. Kalbant rimtai, galiu patarti tik vieną dalyką: būtina mėgti nuolat tyrinėti bei atradinėti pasaulį aplink save. Vien tam, kad suprastum, kaip viskas vyksta ir kaip padaryti, kad tai atrodytų tikra. Programavimas, piešimas, fotografija – visai tai hobiai bei interesai, kurie jums padės“, – apibendrina V.Akhtyrskiy. | ||||||
| ||||||