Mokslo ir technologijų pasaulis

„Sunku patikėti, kad aš tai pasakysiu, bet ši vaizdo plokštė pagaminta net kiek per gerai“. 6 GB atminties, turbūt efektyviausias aušinimas rinkoje ir testai su žaidimais („Asus RTX 2060 ROG STRIX Gaming 6 GB“ apžvalga)
Publikuota: 2019-06-26

„nVidia“ išleidus RTX 2060 vaizdo plokštes ne vienam kilo klausimas, ar šiai galingai vaizdo plokštei nebus per mažai 6 GB atminties, jei bus naudojama didesnė rezoliucija, aukštesnės kokybės tekstūros, ar žaidimas šiaip reikalaus daug atminties. Mes būtent ir bandysime išsiaiškinti RTX 2060 situaciją dėl aukštos kokybės tekstūrų naudojant 1440p raišką, nes naudoti didesnę rezoliuciją su šio lygio vaizdo plokšte tiesiog neverta, nes tai tikrai ne 4K grafikos korta.

Kiek žinome, RTX 2060 yra daugiau mažiau lygi GTX 1070 Ti vaizdo plokštei, tyrimą būtent ir darysime pasitelkdami šias dvi vaizdo plokštes. Bus įdomu pažiūrėti ar papildomi 2 GB GTX 1070 Ti atminties duoda naudos tose situacijose, kai yra stipriai apkraunama vaizdo plokštės atmintis.

Pagrindinis tyrimo dalyvis bus „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“. Tuo pačiu pasižiūrėsime į šią vaizdo plokštę iš arčiau ir aiškinsimės jos stipriąsias ir silpnąsias puses, atlikdami įprastus energijos sąnaudų ir triukšmo testus.

Pakuotė ir komplektacija

„Asus“ jau kuris laikas išlaiko ROG serijos pakuočių dizainą, ir jis tikrai malonus akiai. Kaip visada, dėžutė yra labai kokybiška, o dar ir spalvinga bei pateikia nemažai informacijos apie produktą. Priekyje matome vaizdo plokštės pavadinimą ir pagrindines jos savybes.

Pakuotės gale apie vaizdo plokštę jau viskas surašyta išsamiai. Sužinome, kaip veikia aušinimas, taip pat esame informuojami apie dvigubą BIOS ir nepriekaištingą surinkimo kokybę.

Iš spalvingo apvalkalo ištraukę vidinę dėžę galime ją atidaryti ir pasiekti savo vaizdo plokštę. Ji saugiai apsupta minkštų putų ir yra įdėta į antistatinį maišelį.

Kaip jau darosi įprasta, vaizdo plokščių komplektacija yra gana kukli, ne išimtis ir „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“. Be vaizdo plokštės dar gauname naudotojo gidą, tvarkyklių kompaktinį diską ir porą ROG medžiaginių dirželių.

Specifikacijos

  Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming AE GeForce RTX 2060 FE Asus RTX 2060 ROG Strix Gaming OC
Branduolys GP104 TU106 TU106
Gamybos technologija 16 nm FinFET TSMC 12 nm FinFET TSMC 12 nm FinFET TSMC
CUDA procesoriai 2432 1920 1920
Tensor procesoriai 240 240
RT procesoriai 30 30
Ray Tracing sparta 5 GRays/s 5 GRays/s
TMUs 152 120 120
GPU dažnis

1581 MHz (Silent)1607 MHz (Gaming)

1683 MHz (OC)

1365 MHz

1365 MHz (Silent)1365 MHz (Gaming)

1395 MHz (OC)

GPU Boost dažnis

1657 MHz (Silent)1683 MHz (Gaming)

1759 MHz (OC)

1680 MHz

1680 MHz (Silent)

1680 MHz (Gaming)

1710 MHz (OC)

Atminties magistralė 256 bit 192 bit 192 bit
Atminties dydis 8 GB GDDR5 6 GB GDDR6 6 GB GDDR6
Atminties dažnis 8008 MHz 14000 MHz 14000 MHz
Atminties pralaidumas 256,3 GB/s 336 GB/s 336 GB/s
ROPs 64 48 48
L2 spartinančioji atmintis 2048 KB 4096 KB 4096 KB
Gamylinis TDP reitingas 150 W  160 W 160 W

Žvilgsnis iš arčiau

„Asus“ išlieka ištikimi patys sau ir jau kuris laikas nekeičia ROG STRIX serijos vaizdo plokščių išvaizdos. Suprantama, vienokie ar kitokie pasikeitimai einant metams buvo, bet bendras vaizdas lieka labai panašus. Todėl „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ yra juoda, pailga, su trimis ventiliatoriais ir atrodo labai patraukliai.

„Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ yra 29 cm ilgio, tad tai ilgesnio tipo vaizdo plokštė, bet daugumoje korpusų tai problemų tikrai nesudarys. Kaip įprasta STRIX vaizdo plokštėms, jos nėra plačios, taip ir ši. Ji maždaug 11.5 cm pločio, tad korpusuose nebus labai aukšta. „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ yra beveik 5 cm storio, o tai pagrindinėje plokštėje užims kiek daugiau nei dvi vietas.

Vaizdo plokštė iš viso turi tris ventiliatorius, kurių kiekvienas yra beveik 8.5 cm diametro. „Asus“ visai neseniai atnaujino šiuos ventiliatorius, tad jų centras dabar mažesnis, o mentės kiek ilgesnės esant tam pačiam ventiliatoriaus diametrui. Tai leidžia sukurti didesnį oro srautą prie tų pačių sūkių. Reikia pridurti, kad programinės įrangos pagalba galime atskirai reguliuoti vidurinio ir šoninių ventiliatorių sūkius.

„Asus RTX 2060 ROG STRIX Gaming 6 GB“ turi labai galingą aušinimo sprendimą net su šešiais karčio vamzdeliais, kurie yra apraizgę masyvų radiatorių, ir eina per specialų pagrindą, kontaktuojantį su grafikos procesoriumi. „Asus“ turi specialų pagrindo šlifavimo būdą ir šią technologiją vadina „MaxContact“. Tai leidžia pagrindui pasiekti dvigubai geresnį kontaktą su grafikos procesoriumi lyginant su kitais aušintuvais, o tai lemia geresnę lusto temperatūrą. Jau nereikia nei sakyti, kad aušintuvas gali veikti pasyviu režimu, kai vaizdo plokštė nėra apkrauta. Pats radiatorius yra tikrai didelis, tokį tikėtumėmės matyti ant RTX 2080, 250 W ryjančios vaizdo plokštės, bet kadangi jis užmontuotas ant RTX 2060, tai temperatūros bus tikrai geros.

Nenustembame, kad „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming“ turi metalinę plokštelę. Ji papuošta ROG akimi bei „Asus“ STRIX užrašais. Beje, ROG logotipas šviečia. Kaip matote, „Asus“ užklijuoja plėvelę, kad plokštė nesusibraižytų ją dedant į kompiuterį. Ant jos dar matome priminimą, kad šią plėvelę reikia nuimti pradėjus naudoti grafikos spartintuvą.

Labai patogioje vietoje „Asus“ sumontavo pora jungiklių. Vienas jų leidžia akimirksniu išjungti vaizdo plokštės apšvietimą. Tai yra LED ON/OFF mygtukas. Kairėje pusėje matome BIOS jungiklį. Jo dėka galime įjungti tylųjį BIOS. Vaizdo plokštė atkeliauja su įgalintu paprastu BIOS.

Kiek keista, bet ant šios vaizdo plokštės matome dvi maitinimo jungtis. Dažniausiai RTX 2060 vaizdo plokštės tenkinasi viena 8 kontaktų maitinimo jungtimi, o čia dar matome papildomą 6 kontaktų maitinimo jungtį. Kaip įprasta su „Asus“ vaizdo plokštėmis, šalia šių maitinimo jungčių yra indikacinis LED, kuris informuoja, ar teisingai prijungtas kabelis.

„Asus“ su „RTX 2060 ROG Strix OC Gaming“ siūlo dar vieną įdomią ir nedažną funkciją vaizdo plokštėse - „FanConnect II“. Galinėje dalyje yra dvi hibridinės jungtys ventiliatoriams. Tad norint galime jungti korpuso ventiliatorius tiesiai prie vaizdo plokštės, ir taip sinchronizuoti jų darbą. Be to, čia dar randame ir „Aura RGB“ jungtį.

„RTX 2060 ROG Strix Gaming“ turi sekančias išvesties jungtis: dvi HDMI 2.0b ir dvi DisplayPort 1.4.

Patys vaizdo plokštės neardėme, bet pasitelkėme „Guru 3D“ nuotraukas iš jų „RTX 2060 ROG STRIX 6 GB“ apžvalgos.

Po  radiatoriumi „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ turi specialią plokštelę, kuri kontaktuoja su atmintimi ir suteikia konstrukcijai tvirtumo. Maitinimo grandinė yra aušinama pagrindinio radiatoriaus ir su juo liečiasi per termo juostelę.

„Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ turi 8+2 maitinimo grandinę. 8 fazės yra skirtos grafikos procesoriui, o dvi atminčiai. Visa tai valdo uP9512Q valdiklis. Valdiklis yra protingas ir gali atjungti nenaudojamas fazes, kad padidintų efektyvumą. „Asus“ maitinimo grandinėje nusprendė naudoti dviejų rūšių galios blokus. Grafikos procesoriaus maitinimo grandinėje yra aštuoni 60 A „NexFET CSD95481RWJ“ mosfetai, o atminties maitinimo grandinėje yra DrMOS galios blokai.

RGB pašvietimas

Gan keista, bet „Asus“ bandomai vaizdo plokštei parūpino labai mažai RGB efektų. RGB fanatikams tai gali būti problema. Gerai yra tai, kad pats RGB apšvietimas yra ryškus ir įdiegtas gerose vietose. Švyti ir ant galinės plokštės esantis ROG logotipas. Norint galime priversti vaizdo plokštę šviesti pagal jos temperatūrą ar pagal muziką. Taip pat galime reguliuoti ryškumo lygį bei keisti spalvą.

Boost dažnio pastovumas, temperatūros, triukšmas

Boost dažnį (kaip visada) bandome pusvalandžio trukmės „Unigine Heaven 4.0“ sesijos metu. Reikia pradėti nuo to, kad „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ turi du BIOS, vienas yra standartinis, o kitas tylus (angl. Quiet/Silent). „Asus“ žada, kad tarp jų skirtumo spartoje nebus, bet matome, kad standartinis BIOS suteikia keliasdešimt MHz didesnį maksimalų dažnį, 2025 MHz prieš 2010 MHz. Tai gan mažas skirtumas ir nesiekia nei 1 %. Realus dažnis teste ir žaidimuose buvo kiek mažesnis ir nusistovėjo per kelias minutes. Su standartiniu BIOS po kelių minučių turėjome stabilų 1980 MHz dažnį, o su tyliu BIOS dažnis apsistojo ties 1965 MHz. Vaizdo plokštės skirtingus BIOS galima pasiekti pakeitus BIOS jungiklio padėtį, o taip pat per specialią „Asus“ programėlę „GPU Tweak II“. Iš čia dar galėsime pasiekti ir OC profilį. Jį šiek tiek išbandėme ir galime pasakyti, kad jo dėka realus „Asus RTX 2060 ROG STRIX 6 GB“ dažnis buvo 2010 MHz - papildomi 30 MHz lyginant su standartiniu profiliu.

Kaip minėjome, „Asus RTX 2060 ROG STRIX“ turi 3 profilius. Tarp standartinio ir tyliojo profilio galime šokinėti jungiklio pagalba, o dar ir su „GPU Tweak II“ programine įranga. Su šia programėle dar galėsime pasiekti ir OC profilį, kuris prideda papildomus 30 Mhz.

Pradžiai reikia paminėti, kad testuojant „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ kambaryje buvo 23 laipsniai pagal Celsijų. Ramybės būsenos temperatūra realiai mažai ką rodo, nes vaizdo plokštės be apkrovos veikia pasyviu aušinimo režimu. Ši temperatūra labiau priklausys nuo to, kiek geras yra oro judėjimas korpuse. „RTX 2060 ROG STRIX OC Gaming“ temperatūra nieko neveikiant buvo 29 laipsniai Celsijaus su standartiniu BIOS ir 35 laipsniai su Silent BIOS. Šis skirtumas susidarė vien dėl to, kad ventiliatoriai elgėsi skirtingai. Kažkodėl su standartiniu BIOS niekaip neįsijungė pasyvus ventiliatorių režimas. Apkrovus „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ pasimatė masyvaus radiatoriaus nauda. Su standartiniu BIOS temperatūra net nepriartėjo prie 60 laipsnių. Tai kažkoks kosmosas, nes vaizdo plokštė kaito tik iki 54 laipsnių pagal Celsijų. Tokiam pasiekimui reikėjo tik 1550 RPM besisukančių ventiliatorių. Su tyliu BIOS temperatūra buvo 61 laipsnis pagal Celsijų - vėl labai geras rezultatas, ypač kai matome, jog ventiliatoriai vos perkopė 1200 RPM ribą.

Žinant, kiek ne daug sukasi ventiliatoriai apkrovos metu, nestebina ir geri rezultatai matuojant „Asus RTX 2060 ROG STRIX Gaming 6 GB“ triukšmą, ypač kai žiūrime į tyliojo BIOS rezultatus. Naudojant standartinį BIOS ventiliatoriai yra girdimi, bet vaizdo plokštė veikiau skleidžia vėjelio ošimą, o ne triukšmą. Tada buvo pasiektas 43 dBA triukšmas. Be to, pamažinti ventiliatorių sūkius galima gan stipriai dėl labai geros temperatūros apkrovos metu, kuri, priminsime, buvo tik 54 laipsniai pagal Celsijų. Jei žaisti su ventiliatoriaus nustatymais nenorima, galima perjungti tylųjį BIOS ir iš karto gauti mažai girdimus ventiliatorius, nes jie suksis tik kiek daugiau nei 1200 RPM. Tada triukšmas siekė 41.7 dBA.

Testavimo metodika

Žaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami du kartus nustačius 2560 x 1440 rezoliuciją, po to suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Real gaming sesija trunka 120 sekundžių. Ten, kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API. „Meltdown“ ir „Spectre“ pažeidžiamumo pataisymai veiksnūs tiek „Windows 10“ (April atnaujinimas), tiek BIOS lygiu. „Resident Evil 2“ ir „Assasin's Creed: Odyssey“ žaidimuose papildomai naudotas resolution scaling 160 % nustatymas.

Testavimo sistemą sudarė:

  • Procesorius: Intel Core i7-8700K (stock)
  • Pagrindinės plokštės: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
  • Vaizdo plokštė:  Asus ROG Strix RTX 2060 OC (ForceWare 430.64 WHQL)
  •                           Asus ROG Strix GTX 1070Ti (ForceWare 430.64 WHQL)
  • Operatyvioji atmintis: G.SKILL TridentZ DDR4 2x 8 GB 3600 MHz CL16
  • SSD kaupiklis: OCZ Vector 150 120 GB
  • HDD: Seagate Surveillance 6 TB 7200 RPM
  • Maitinimo šaltinis: Corsair AX860i
  • Korpusas: Phanteks Enthoo Primo
  • Monitorius: AOC U2868PQU
  • Operacinė sistema: Windows 10 (April update)

Atminties naudojimas žaidimuose

Reikia pripažinti, kad sugalvojus testavimo metodiką nesitikėjome susidurti su per maža vRAM naudojimo problema. Dabar naują žaidimą su HD tekstūromis rasti yra gan sunku, išimtis tik „FarCry 5“. Senesni žaidimai su pagerintomis tekstūromis nesugeba išnaudoti 6 GB atminties buferio, tą padaro tik „FarCry 5“. Dėl to pasitelkėme dar du žaidimus ir juose pakeitėme resolution scaling 160 % nustatymą, kuris priverčia vaizdo plokštes žaidimą apdoroti didesne raiška ir veikia kaip ypač reiklus AA filtras.Žvelgiant į gautus duomenis tampa aišku, kad vaizdo plokštei pritrūkus atminties daugiau jos rezervuojama kompiuterio operatyviojoje atmintyje. Gan logiška įvykių seka. Viską konkrečiai galite pamatyti lentelėje. Mums labiau įdomu, kas nutinka, kai vaizdo plokštei pradeda trūkti atminties, tai turi paaiškėti sekančiame skyriuje. Didžiausią dėmesį reikės atkreipti į „Residen Evil 2“, „Assasin's Creed: Odyssey“ ir „Far Cry 5“ žaidimus, nes būtent čia RTX 2060 ir pritrūko savo atminties.

Maksimalus atminties naudojimas žaidimuose (vRAM/RAM)
  Asus ROG Strix RTX 2060 Asus ROG Strix RTX 1070Ti
vRAM (6 GB) RAM (16 GB) vRAM (8 GB) RAM (16 GB)
Assasin's Creed: Odyssey (100 %) 5420 5817 5305 5981
Assasin's Creed: Odyssey (160 %) 6035 8354 6804 5961
Fallout 4 (HD) 3764 4916 3968 4981
FarCry 5 (HD) 5711 8308 6846 6230
Kingdom Come: Deliverance (HD) 3470 6806 3339 6911
Resident Evil 2 (100 %) 6048 8125 7761 5300
Resident Evil 2 (160 %) 6117 10662 8048 8874

Rezultatai: „Assasin's Creed: Odyssey“, „Fallout 4“, „Far Cry 5“, „Kingdom Come: Deliverance“, „Resident Evil 2“

Pastaba Nr. 1: kaip nagrinėti kadrų atsako lenteles. Žinome, kad daugelis Technews.lt lankytojų lengvai supranta kadrų atsako lentelę, bet tikrai bus tokių, kuriems toks kadrų grafikas nieko nesako. Paprastai tariant, čia matome grafiką su kiekvieno testuoto kadro atsaku milisekundėmis (ms). Pavyzdžiui, jei žaidime generuojami 60 kadrų per sekundę, tai idealiu atveju kiekvienas kadras truktų 16.6 ms. Žaidimams esant dinamiškiems taip nebūna. Gali nutikti ir taip, kad 1 kadras truks 100 ms, o likę 59 kadrai po 15.25 ms, tada vis tiek turėsime 60 kadrų per sekundę, bet žaidime pajausime sutrukčiojimą būtent dėl vieno blogo kadro, nors vidurkis ir bus geras. Jei žvelgiant į kadrų atsako grafiką matome tolygią liniją, tai reiškia, kad žaidimas veikia sklandžiai, jei matome įvairius spyglius tai reiškia, kad žaidime buvo jaučiamas trukčiojimas, angliškai vadinimas sttutering'as. Kuo didesnis matomas spyglys, tuo didesnis buvo kadro atsako laikas, tai reiškia ir didesnį lagą.

Pastaba Nr. 2. Reikia suprasti, kad apžvalgoje „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ vaizdo plokštė yra pasitelkiama kaip įrankis, ir tos pačios problemos dėl atminties trūkumo kamuoja visas RTX 2060 vaizdo plokštes nepriklausomai nuo gamintojo.

Pirmiausia - paprasta kadrų per sekundę lentelė. Matome, kad pagal bendrą vidurkį pergalę „Assasin's Creed: Odyssey“ žaidime prieš GTX 1070 Ti turi „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ vaizdo plokštė. Persvara, kai naudojamas įprastas resolution scaling 100 % nustatymas, yra net 15 %, bet kai įjungiamas resolution scaling 160 % nustatymas, persvara vidutiniuose kadruose sumažėja iki 5 %, o 0.1 % kadrai netgi yra blogesni. Tai nulėmė didesnis nei 6 GB atminties naudojimas, būtent atminties trūkumo scenarijai ir buvo šios apžvalgos tikslas.

Pirmoji „Assasin's Creed: Odyssey“ kadrų atsako lentelė yra su resolution scaling 100 % nustatymu. Kaip matote, abi vaizdo plokštės suteikia labai panašų žaidimo sklandumą, bet RTX 2060 visgi turi keletą spyglių, kurie užsimena apie minimalius trukčiojimus. Vienas iš jų yra arti 50 ms (20 fps), o kitas maždaug ties 40 ms (25 fps).

Sekanti lentelė jau demonstruoja, kas dedasi, kai įjungiame resolution scaling 160 % nustatymą. Čia matome didelį vieną spyglį net iki 250 ms, arba, kitaip sakant, iki ketvirtadalio sekundės. Paskui kadruose pakartotinai vis atsiranda blogas kadras su daugiau nei 50 ms. Matyt šie blogi kadrai prasidėjo po to, kai pradėjo trūkti 6 GB atminties, ir duomenys keliavo iš vaizdo plokštės atminties į operatyviąją atmintį ir atvirkščiai. Priminsime, kad resolution scaling 160 % naudotas nustatymas buvo specialiai tam, kad reikėtų daugiau nei 6 GB atminties. Jį įjungus RTX 2060 pradeda springti; GTX 1070Ti, turinti 8 GB vRAM, ir toliau tvarkosi gerai.

Dar vienas žaidimas, kuriame naudojome resolution scaling nustatymą, yra „Resident Evil 2“. Šis žaidimas labai mėgsta vaizdo plokštės atmintį, ir tai matosi rezultatuose. Net su resolution scaling 100 % nustatymu matome, kad RTX 2060 springsta, ir 0.1 % kadrai yra prasti. Nors vidutiniai kadrai ir yra geresni. Ta pati situacija ir testuojant su resolution scaling 160 %. Paprastai tariant, nors geresnius vidutinius kadrus turi RTX 2060, bet žaidimą daug maloniau žaisti su GTX 1070Ti, kurią gelbėja papildomi 2 GB vRAM.

Kaip matote iš grafiko, RTX 2060 naudojant maksimalius nustatymus ir resolution scaling 100 % demonstruoja nemažai trukčiojimų. Kai tuo tarpu GTX 1070Ti grafike - tik keli maži spygliai, labai juntamai negadinantys žaidimo eigos.

Perėjus prie resolution scaling 160 % nustatymo, kai atminties naudojimas dar išauga, jau matome masyvius spyglius RTX 2060 grafike, o GTX 1070Ti linija vis dar tiesi su vienu didesniu spygliuku. Šį RTX 2060 lagą buvo lengva pastebėti ir žaidime, dažniausiai jis pasireikšdavo, kai tik buvo daromas pasisukimas. Tą pastebėtų net nelabai akylas, nes blogiausias kadras truko pusę sekundės.

„Far Cry 5“ buvo dar vienas žaidimas, kuriame buvo naudojama daugiau nei 6 GB vRAM. Didesnis atminties poreikis vėl pasireiškė blogesniais RTX 2060 0.1 % kadrais lyginant su GTX 1070 Ti. Vidutiniai RTX 2060 kadrai vėl buvo kiek geresni, nei konkurento.

Iš tiesų „Far Cry 5“ žaidime situacija su RTX 2060 nėra labai prasta. Nors ir matome kelis didesnius spyglius, jie nėra dideli, ir lagas žaidžiant nenervino. Visa tai tikriausiai dėl to, kad trūko tik kelių šimtų MB atminties, tad vaizdo plokštė susitvarkė pakankamai gerai. Arba taip, kaip sugebėjo.

Kaip rašėme anksčiau, pirminis planas buvo testuoti tik žaidimus su HD tekstūromis. Eigoje paaiškėjo, kad tik „Far Cry 5“ naudoja daugiau nei 6 GB atminties, o „Fallout 4“ įdiegus HD tekstūras atminties reikia ne tiek ir daug. Žaidimui užtenka 4 GB vRAM. Dėl to RTX 2060 vidutiniai kadrai yra geresni visuose matavimuose (lyginant su GTX 1070Ti). Tad ten, kur RTX 2060 neriboja atmintis, ji atrodo kiek spartesnė nei GTX 1070 Ti.

Kadrų atsako grafike matome, kad žaidimas nepasižymi stabilumu nepriklausomai nuo vaizdo plokštės. Matyt toks jau šio žaidimo variklis. Skirtumą tarp RTX 2060 ir RTX 1070Ti įžvelgti yra sunku, abi vaizdo plokštės turi panašiai blogų kadrų. Pačiame žaidime trukčiojimai ir lagas nesijaučia.

„Kingdom Come:Deliverance“ - dar vienas žaidimas su HD tekstūromis, kuriam neprireikė nei 4 GB vRAM. Dėl to matome panašią situaciją, kaip „Fallout 4“ - RTX 2060 yra spartesnė už GTX 1070Ti visose trijose vidutinių kadrų kategorijose. Persvara nėra didelė, bet ji yra.

Kadrų atsako grafike matome, kad skirtumo tarp RTX 2060 ir GTX 1070Ti šiame žaidime nėra. Abi vaizdo plokštės suteikia identišką patirtį žaidime, kai kalbame apie trukčiojimus ar lagą.

Energijos sąnaudos

Matomos energijos sąnaudos nei stebina, nei yra kuo išsiskiriančios. „Asus RTX 2060 ROG STRIX OC“ maksimalios elektros sąnaudos yra labai panašios į prieš tai bandytos „Gigabyte RTX 2060 Gaming Pro“ vaizdo plokštės. „Witcher 3“ žaidime bandyta RTX 2060 vaizdo plokštė su visu kompiuteriu naudojo 308 W, o „Mass Effect: Andromeda“ žaidime sistemai jau reikėjo 327 W. Tai yra tik maksimalios sąnaudos, realiai žaidžiant jos buvo kiek mažesnės ir sukosi apie 260-270 W ribą. Ramybės būsenoje visam kompiuteriui reikėjo 51 W - panašus rezultatas, kaip ir su kitomis vaizdo plokštėmis.

Išvados

Pirmiausia reikia užbaigti vieną iš pagrindinių apžvalgos temų: ar žaidimuose RTX 2060 kiša koją tik 6 GB atminties buferis? Trumpas atsakymas yra - taip, jei žaidime naudojama daugiau nei 6 GB vRAM. Tokiu atveju geriau turėti vaizdo plokštę su daugiau atminties. Kaip parodė mūsų tyrimas, net žaidimai su HD tekstūromis ne visada naudoja daugiau nei 6 GB vRAM, bet yra žaidimų, kuriems nereikia net HD tekstūrų, kad 6 GB vRAM būtų per mažai. To pavyzdys yra „Resident Evil 2“ žaidimas. Kai tik RTX 2060 pradeda trūkti atminties, iš karto pastebime trukčiojimus, lyginant su GTX 1070Ti, kurią gelbėja papildomi 2 GB. Ši tema išsamiai išnagrinėta „Atminties naudojimo“ ir „Rezultatų“ skiltyse. Reikia paminėti, kad su šia atminties trūkumo problema susidurs visos RTX 2060 vaizdo plokštės, o ne vien mūsų testuojamas modelis. Tad pabaigai reikia pasakyti - jei turite RTX 2060, stebėkite, kad vaizdo plokštei nepritrūktų atminties, o jei taip nutinka, tai mažinkite kokį nors nustatymą.

Kalbant apie pačią „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“, neigiamų aspektų surasti yra labai sunku. Kai kuriems gali kliūti kiek mažai RGB efektų, bet pats RGB apšvietimas yra labai kokybiškas ir šviečia gražiai. Mes dar susidūrėme su keista ventiliatorių problema naudojant standartinį BIOS. Kažkodėl tada nenorėjo įsijungti pasyvus aušinimo režimas. Jis kuo puikiausiai veikė naudojant tylųjį BIOS. Iš tiesų to iš pradžių nepastebėjome, nes „Asus RTX 2060 ROG STRIX Gaming 6 GB“ ventiliatoriai ramybės būsenoje sukosi tik kiek daugiau nei 800 RPM, bet ši keista problema vis dėlto yra.

Sunku patikėti, kad aš tai pasakysiu, bet šiaip „Asus RTX 2060 ROG STRIX Gaming 6 GB“ pagaminta net kiek per gerai. Ant vaizdo plokštės užmontuotas toks masyvus radiatorius, kad ji su standartiniu BIOS nepriartėja net prie 60 laipsnių Celsijaus. Jei tiksliau - grafikos procesorius kaista tik iki 54 laipsnių su kiek didesniais, nei 1500 ventiliatorių sūkiais per minutę. Šiuo režimu vaizdo plokštė yra kiek girdima. Mums nesuprantama, kodėl turint tokį masyvų radiatorių reikėjo gan agresyvaus ventiliatorių profilio. Norintiems daugiau tylos yra skirtas tylusis BIOS. Jis ventiliatorių darbą padaro mažai girdimą, nes jie apkrovus vaizdo plokštę sukasi tik 1200 sūkių per minutę; bet čia buvo galima parinkti net ir dar mažesnius sūkius, nes grafikos procesoriaus temperatūra kyla tik iki 61 laipsnio Celsijaus. Aišku, kad „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ aušinimo potencialas yra labai geras, bet su kiek per agresyviais ventiliatorių profiliais.

„Asus“ nelabai taupė ir kitose „RTX 2060 ROG STRIX Gaming“ vietose: pridėjo papildomų funkcijų bei panaudojo aukšto lygio komponentus. Nežinia, ar visos šios serijos vaizdo plokštės atkeliauja su „Samsung“ GDDR6 atmintimi, bet mūsiškė turėjo būtent tokią atmintį, kuri laikoma pranašesnė už „Micron“ atitikmenį. Vaizdo plokštė gali pasiūlyti dvi ventiliatorių galvutes, o taip pat turi AURA sync RGB galvutę. Gamintojas dar įmontavo mygtuką, kurį paspaudus RGB išjungiamas visiškai, tas yra šaunu. Dar turime ir BIOS jungiklį, kuris tarp BIOS leidžia šokinėti be papildomos programinės įrangos.

Nesunku atspėti, kad už tokią premium funkcijų turinčią vaizdo plokštę reikia sumokėti ir premium kainą. Iš tiesų, „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ yra brangiausia iš visų RTX 2060 vaizdo plokščių ir kainuoja 473 €.

Nors visų RTX 2060 vaizdo plokščių nebandėme, bet matydami „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ aušinimo potencialą abejojame, ar kas ją lenkia.

Neišbandę visų RTX 2060, negalime sakyti, kad „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ yra geriausia iš jų, bet tikrai aišku, kad bent viena iš geriausių. Problema, su kuria susiduria „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ pirkėjai, yra tik didelė kaina, nes trūkumų kaip ir nėra. Didelė kaina šią vaizdo plokštę beveik verčia lyginti su RTX 2070 vaizdo plokštėmis, kurių kainos prasideda nuo 520 €. Suprantame, perkant pigiausią modelį negausime gražios išvaizdos, efektyvaus aušinimo, bet turėsime kažkiek daugiau spartos ir papildomus 2 GB atminties. Kas kam aktualiau, spręs kiekvienas individualiai. Aišku tik tiek, kad jei nusipirksite „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“, pagaminimo kokybe ir aušinimo efektyvumu tikrai nenusivilsite.