Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Rinka » Apžvalgos

Kaip „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ vaizdo plokštė susidorojo su „GeForce GTX 1070“ in SLI iššūkiu (Apžvalga)

2017-08-09 (0) Rekomenduoja   (5) Perskaitymai (440)
    Share

Pirmiau neperskaičius įrašo pavadinimo vargiai įmanoma atsidurti apžvalgos puslapyje, tačiau tai jau netyčia padarius, apie ką vyks kalba galima suprasti iš titulinio paveikslėlio. Šiandien žemiau matoma iliustracija aiškiai pasako, kad pagrindiniai įvykiai rutuliosis apie „high-end“ lygio vaizdo spartintuvą, tiksliau premium klasės vaizdo plokštę.

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Spėjimų, kas tai galėtų būti, neturėtų būti daug. Iš esmės realus spėjimas – tik vienas, nes modifikuotos „Asus ROG STRIX RX Vega 64“, kuri savo išvaizda labai panaši į GTX 1080 Ti STRIX OC, teks dar laukti mažiausiai iki rugsėjo.

Atsakymas, kas tapo apžvalgos herojumi, atskleistas, tačiau reikalingi atsakymai ir į papildomus klausimus. Kas taps „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ konkurentu, kokios testavimo sąlygos bus pritaikytos tokiam ne visai eiliniui grafikos spartintuvui?

Ar tiek išankstinio dėmėsio sulaukusios „Vega“ architektūros vaizdo plokštė būtų tinkamiausias konkurentas pasakyti vis dar sunku, tačiau realybė tokia, kad mes GTX 1080 Ti STRIX OC spartintuvui turime galimybę priešpastatyti šiai dienai geriausią konkurentą – porą GTX 1070. Kaip ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“, taip ir „Asus ROG STRIX GTX 1070 OC“ su „MSI GTX 1070 Gaming X“ pasižymi modifikuotu aušinimu bei gamykliškai pakeltais taktiniais dažniais, o dėl spartintuvų turimos milžiniškos galios testavimą perkeliame iš juokinga tapusios 1080p raiškos tiesiai į 2160p, geriau žinomą, kaip 4K.

Pakuotė ir komplektacija

Ant priekinės dėžutės pusės matome skiriamuosius AURA RGB, spartintam ir VR palaikančiam modeliui būdingus skiriamuosius ženklus. Kita pakuotės pusė paskirta „Asus“ patentuotoms technologijoms, pagrinde susijusioms su vaizdo plokštės aušinimo sistemos atskiromis dalimis. Jas apžvelgsime visai netrukus.

 

Be įprastų priedų (CD su tvarkyklėmis, vartotojo gidas) „Asus“ lengvina gyvenimą mažiau pažangių maitinimo šaltinių savininkams duodami 2x 6-pin -> 8-pin perėjimą ir keletą medžiaginių „Velcro“ surišėjų.

Žvilgsnis iš arčiau

STRIX yra vienas iš dviejų „Asus“ turimų modifikuotų GTX 1080 Ti modelių, modifikacijoms pirmiausiai prasidedant nuo montažinės plokštės ir VRM grandinės patobulinimų. Tačiau mūsų analizė visų pirma prasideda nuo aušinimo sistemos. Vizualiai GTX 1080 Ti STRIX OC galima be vargo supainioti su ROG STRIX GTX 1070 OC. Trys 92 mm skersmens ventiliatoriai, tas pats agresyvus, LED juostelėmis išvagotas juodos spalvos dangtis, kuris su montažine plokšte sudaro tą patį 30 cm ilgį. Kitos pusės vaizdas ne mažiau identiškas – iš metalo pagaminta apsauginė nugarinė plokštelė, kurioje integruotas LED ROG logotipas ir išpieštas X'as.

 

Atskirti vaizdo plokštes tampa įmanoma nebent pažvelgus iš galo. „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ dangtis užima ne 2, o 2,5 aukšto, iš esmės pasiimant visus 3 korpuso PCI išplėtimo lizdus. Mini-ITX sistemų savininkai turėtų tiksliai paskaičiuoti, ar modifikuota STRIX gebės įsirangyti į jų korpusą.

Vis dėlto šių vaizdo plokščių aušinimo sistema nėra identiška, kas neturėtų stebinti. Ventiliatoriai atrodo esantys kaip ir tie patys („Wing Blade“ dizaino, pritaikyti didesnio oro srauto sukūrimui), tačiau dabar išgirstame, kad GTX 1080 Ti STRIX OC ventiliatoriai turi IP5X sertifikatą, kuris, bent teoriškai, garantuoja didesnį guolių atsparumą dulkėms. Į aliuminį radiatorių integruotų šilumos vamzdelių skaičius padidėjo nuo penkių iki šešių, tačiau panaudota skirtinga lietimosi su grafikos procesoriumi technologija. Tiesioginį kontaktavimą keičia speciali kontaktinė „MaxContact“ plokštelė. Galima ginčytis, ar iki veidrodinio spindesio nupoliruota (prieš tai chromu padengta) varinė plokštelė turi pranašumą prieš kiek prasčiau paruoštą metalą, tačiau „Asus“ pasirinkta koncepcija turėtų būti teisinga, nes išdėstyti šešis karščio vamzdelius, kad kiek kiekvienas liestųsi su net ir didesniu GP102 lustu, kažin ar yra įmanoma.

„Asus“ paskaičiavimais, 0,5“ aukšto leido radiatoriui įgyti net 40 % didesnį paviršiaus plotą. Aplink GPU išdėstytus 11-a GGDR5X lustų aušina speciali „die-case“ plokštelė, kuri uždengia ir VRM grandinės MOSFET tranzistorius. Atminties lustų generuojama šiluma išsklaidoma ventiliatorių sukuriamu oro srautu, o MOSFET tranzistoriai, panaudojant termo juostelę, papildomai liečiasi su radiatoriaus zona, sudaryta iš siaurabriaunių plokštelių. Antroji šios plokštelės paskirtis – PCB apsauga nuo mechaninių lenkimo jėgų.

Lyginant su vaniline GTX 1080 Ti, VRM grandinė buvo išplėsta nuo 6+1 fazių konfigūracijos iki 10+2. Dešimt fazių skirta GPU, o dvi atminčiai. „Super Alloy Power II“ sistema sudaryta iš atrinktų, ilgiau tarnaujančių, didesnį atsparumą temperatūroms pasižyminčių ir efektyvesnių elektroninių komponentų. Tikint „Asus“, parinkti induktoriai turėtų sumažinti netgi itin nepageidaujamą „coil-whine“ zirzimo efektą. Gamintojas jau kurį laiką naudoja automatizuotą „Auto Extreme“ surinkimo metodą, leidžiantį pasiekti kokybiškesnių litavimo rezultatų.

Skirtingai nei „GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition“ vaizdo plokštės, kurioms skirta 8+6-pin maitinimo jungčių konfigūracija, „Asus“ integravo porą 8-pin jungčių, taip išplečiant maksimalų energijos kiekį iki 300 W, nors pridėjus PCI-Express magistralės dar 75 W, teoriškai GTX 1080 Ti STRIX OC tampa galinti pasiimti visus 375 W. Vartotojo patogumui lizdai apversti – taip daug patogiau iš jo ištraukti PCIe kabelį net jei būtų pastumti giliau į radiatorių. Šalia maitinimo lizdų „Asus“ sulitavo nesužymėtus taškus, kurių tiksli paskirti neaiški.

 

Vaizdo plokštė turi 2 įprastinius SLI pirštelius, tačiau reikėtų nepamiršti, kad dėl nelanksčios HB SLI tiltelio struktūros skirtingo pločio GTX 1080 Ti vaizdo plokščių sujungti nepavyks. „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ plotis siekia 13 cm, kai kitų modifikuotų modelių šis skaičius gali pasiektti net 14 cm. Žemiau SLI pirštelių matomas „GeForce GTX“ užrašą turintis lipdukas, kurio galima nesunkiai atsikratyti.

Galinėje plokštės dalyje, šalia RGB galvutės, kuri suderinama su AURA RGB, integruoti du 4-pin lizdai. „Fan Connect“ technologiją aptikome dar GTX 1070 modelyje, tačiau dabar „Asus“ leidžia prie šių lizdų prijungtus sisteminius ventiliatorius valdyti ne tik automatiniu, bet ir rankiniu būdu. Pasinaudojus GPU „TweakII“ programine įranga galimas fiksuotas arba dinaminis ventiliatorių valdymas, susietas su CPU arba VGA temperatūromis. Be programinės įrangos sūkiai bus valdomi automatiškai pagal VGA temperatūrą – „Fan Connect II“ galimybės bus sumažintos iki pradinės „Fan Connect“ versijos.

Nepaisant to, kad nVidia iš etaloninio modelio išėmė DVI, ne vienas gamintojas, to tarp jų ir „Asus“, sugrąžino Dual-Link DVI. Be abejonės, dviejų DisplayPort 1.4 ir dviejų HDMI 2.0b pralaidumas gerokai didesnis, aitinkamai patenkinant 5K@60Hz ir 4K@60Hz poreikius.

Specifikacijos

Lyginant su etaloniniu GTX 1080 Ti modeliu, „Asus“ bazinį GP102 branduolio dažnį padidino 114 MHz, Boost dažniui automatiškai priaugant +124 MHz, kuris dabar siekia 1708 MHz, o praktikoje tikrai viršys 1900 MHz. Būtent tokiais (1594/1708 MHz) dažniais „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ veikia išimta iš dėžutės. Iškart aktyvuotas OC, o ne „Gaming“ profilis, todėl „GPU Tweak II“ programinė įranga reikalinga nėra. GDDR5X atmintis irgi paspartinta, bet greičiau tik dėl to, kad tiesiog būtų paspartinta. Net minimalios naudos iš papildomų vos 100 MHz tikėtis neverta, nors dėka 352 bitų magistralės, jie leidžia išpešti papildomus 4,5 GB/s.

Vienas į „GPU TweakII“ papildomai integruojamų įrankių - AURA, padedantis kontroliuoti RGB LED apšvietimą. Be keturių tipų efektų apšvietimo spalvos keitimąsi galima susieti ir su vaizdo plokštės temperatūra, o norintiems vizualinės ramybės skirta apšvietimo išjungimo funkcija.

 

Kadangi naudosime dviejų skirtingų gamintojų GTX 1070 vaizdo plokštes, SLI konfigūracija dirbs pagal žemesnius taktinius dažnius turintį modelį, t.y. „MSI GTX 1070 Gaming X“ (1582/1772 MHz), o ne „Asus ROG STRIX GTX 1070“ (1633/1835 MHz). Lentelėje būtent ir nurodyti MSI vaizdo plokštės dažniai, kurie būdingi „Gaming“ profiliui. Tai yra standartiniai (out of the box) dažniai.

 

Vertinant plikus skaičius, SLI konfigūracija iš dviejų GTX 1070 turi septyniais procentais (3840 vs 3584) daugiau CUDA branduolių ir tiek pat procentų daugiau TMUs vienetų (240 vs 224), o ROPs skaičius didesnis beveik 50 % (128 vs 88). „Asus“ nenurodo tikslaus GTX 1080 Ti STRIX OC TDP reitingo, tačiau jis turėtų išlikti ~250 W zonoje. Į SLI sujungtų GTX 1070 TDP teorinis TDP reitingas bus ~300 W.

  GeForce GTX 1080 Ti Asus GTX 1080 Ti STRIX OC 2x GeForce GTX 1070
Branduolys GP102 GP102 2x GP104
Gamybos technologija 16 nm FinFET TSMC 16 nm FinFET TSMC 16 nm FinFET TSMC
CUDA procesoriai 3584 3584 2x 1920
TMUs 224 224 2x 120
GPU dažnis 1481 MHz

1545 MHz (Silent)

1570 MHz (Gaming)

1595 MHz (OC)

 1582 MHz
GPU Boost dažnis 1582 MHz

1659 MHz (Silent)

1684 MHz (Gaming)

1709 MHz (OC)

 1772 MHz
Atminties magistralė 352 bit 352 bit 2x 256 bit
Atminties dydis 11 GB GDDR5X 11 GB GDDR5X 2x 8 GB GDDR5
Efektyvus atminties dydis 11 GB GDDR5X 11 GB GDDR5X 8 GB GDDR5
Atminties dažnis 11008 MHz

10928 MHz (Silent)

11024 MHz (Gaming)

11112 MHz (OC)

8008 MHz
Atminties pralaidumas 484,4 GB/s

480,8 GB/s (Silent)

485,1 GB/s (Gaming)

488,9 GB/s (OC)

512,6 GB/s
ROPs 88 88 2x 64
TDP reitingas 250 W 250 W ? 2x 150 W ?

Boost dažnio konsistensiškumas, temperatūros

Realų branduolio Boost dažnį ir jo pastovumą nustatėme po 15 minučių trukmės „Unigine Heaven“ testo, naudojant maksimalius grafikos nustatymus. Pradžioje užfiksuotas maksimalus, 1974 MHz siekiantis dažnis, tačiau įsibėgėjus testui jis nukrito iki 1936 MHz - tai pastovus Boost dažnis, kuris, priklausomai nuo pasirenkamos apkrovos, gali šiek tiek kisti.

Aplinkos temperatūrai siekiant vasariškus 25 °C, „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ įkaito iki 68 °C, aušinimo sistemai dirbant 42 % pajėgumu, kas prilygo ~1500 RPM. Priminsime, kad temperatūrinis vaizdo plokštės limitas siekia 84 °C, tačiau kartu su maksimaliai padidintu (+20 %) galios limitu (angl. power limit) gali būti pastumtas link 90 °C. Ramybės režimu, veikiant 0 dBA funkcijai, vaizdo plokštės temperatūra nusistovi ~36-38 °C. Ventiliatorius įsijungia temperatūrai pasiekus tik 58 °C ir vėl išsijungia vaizdo plokštę atvėsinus iki 45 °C.

Testavimas

Naudojamos GeForce 384.94 WHQL tvarkyklės. Žaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami dukart 4K raiškoje, suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Integruoti testavimo įrankiai nenaudojami, „real game“ sesija trunka 120 sekundžių. Ten kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API.

Testavimo sistemą sudarė:

    • Procesorius: Intel Core i7-6700K @4.2 GHz su HT
    • Pagrindinė plokštė: Asus ROG Maximus VIII Extreme Assembly
    • RAM atmintis: G.SKILL Trident Z DDR4 2x 8 GB 3600 MHz CL16
    • Vaizdo plokštės: Asus GTX 1080 Ti STRIX OC
      Asus ROG STRIX GeForce GTX 1070 O8G-GAMING
      MSI GTX 1070 Gaming X
    • SSD kaupiklis: OCZ Vector 150 120 GB
    • HDD: Seagate Surveillance 6 TB 7200 RPM
    • Maitinimo šaltinis: Corsair AX860i
    • Korpusas: Phanteks Enthoo Primo
    • Monitorius: AOC U2868PQU
    • Operacinė sistema: Windows 10 Home

 

Rezultatai: Battlefield 1, Dirt 4

Rezultatai: DOOM, Hitman, GTA V

Rezultatai: Mafia III, Mass Effect: Andromeda, Prey

Rezultatai: Rise of the Tomb Rider, The Witcher 3: Wild Hunt

Energijos sąnaudos

Energijos sąnaudų palyginimui pasirinkome tuos žaidimus, kuriuose SLI sistema veikė efektyviausiai, o tai reiškia, kad turėjo iš tinklo pasiimti didesnį kiekį elektros. Žaidžiant tiek „Mass Effect: Andromeda“, tiek „The Witcher 3: Wild Hunt“ dvi GTX 1070 buvo reiklesnės už vieną „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“: pirmu atveju ~45 W, antru ~35 W. Skirtumas nėra labai akivaizdus, ypač kai vargu ar energijos sąnaudos yra itin svarbios galvojantiems apie premium VGA segmentą.

Išvados

Prie 4K raiškos prijungta „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ turėjo atsilaikyti prieš porą gamykliškai spartintų GTX 1070 iš tos pačios „Asus“ ir MSI, sujungtų į SLI. Pagal grynas aparatines specifikacijas SLI sistema turėjo pranašumą tiek skaičiuojant CUDA branduolius, tiek TMUs/ROPs vienetus, kai GTX 1080 Ti vieninteliu kozeriu liko 3 gigabaitais didesnis (11 GB vs 8 GB) atminties buferis ir... ir tai, kad ji dirba programiniu būdu kur kas labiau autonomiškai. Buvo suplanuota, kad „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ iššūkį priims dešimtyje žaidimų, tačiau 2 greitai atkrito. SLI režimu sujungtos dvi GTX 1070 nerodė jokio scalling‘o „Mafia III“ ir „Dirt 4“ žaidimuose. Atlikus keletą pakeitimų su „NV Profile Inspector“ SLI buvo atgaivinta „Dirt 4“ trasoje, tačiau tada susidurta su artefaktais: mirgančiais pajuodavusiais šešėliais bei pastoviai trukčiojančiu vaizdu, nors vidutinė sparta siekė 50 fps. SLI keistokai jautėsi ir „Rise of the Tomb Rider“ pasaulyje, tiksliau gautos itin mažos vidutinės 0,1/1 % fps vertės. OCAT įrankis užfiksavo didžiulį skirtumą tarp vienas paskui kitą generuojamų kadrų (pvz, 20 - 330 - 20 - 330), nors žaidybinės kokybės prasme, neįtikėtina, bet to beveik nesijautė. Toliau tęsiant kalbą apie blogiausių kadrų vidutines reikšmes, „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ turėjo pranašumą visuose bandytuose žaidimuose, išskyrus „Battlefield 1“, bet ir čia SLI sistemą reikėjo „gydyti“. Tik pakeitus DX12 API į DX11, dvi GTX 1070 pradėjo demonstruoti vienai GTX 1080 Ti artimą vidutinę spartą (70,5 fps vs 67,9 fps) ir gerokai solidesnius blogiausius kadrus. Tam, kad SLI pradėtų rodyti bent kažkokius raumenis korekcijos buvo būtinos ir DOOM šaudyklėje. Iškeitus „Vulkan“ API į „OpenGL“ vidutinė sparta padidėjo +20 fps, tačiau „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ išliko pakankamai toli priekyje (113 fps vs 84,7 fps).

Be „Battlefield 1“ su DX11, artimesnė kova išsivystė dar keturiuose žaidimuose, iš kurių trijuose SLI turėjo pranašumą pagal vidutinę spartą, tačiau, kaip taisyklė, negalėjo prilygti pagal mažiausių kadrų vidurkius. Pranašumą trečiajame žaidime, „The Witcher 3: Wild Hunt“, galima pavadinti labai slidžiu, greičiau lygiosiomis. Atsilikdama vos 1,5 fps „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ sugebėjo žengti koja kojon. SLI sublizgėjo GTA V ir „Mass Effect: Andromeda“, kuriuose vidutinės spartos pranašumas siekė 6 fps (+11 %) ir beveik 5 fps (+9 %). Čia ir vidutinė blogiausių kadrų reikšmė buvo artimesnė „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ vaizdo plokštei. Visgi, pagal šį rodiklį SLI geriausiai atrodė „Hitman“ žaidime, kur deficitas tesiekė 6-7 fps. SLI taip pat bandė spardytis „Prey“ laboratorijoje, tačiau GTX 1080 Ti, matuojant vidutinę spartą, buvo ~10 % spartesnė ir tai privertė padėti sunkiai matomą, bet nenuginčijamą, ženklą tarp šių dviejų dailių fotografijų.

Vertinant „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ tiesiog kaip vieną iš daugelio rinkoje esančių GTX 1080 Ti vaizdo plokščių, negalima nepažymėti (šiek tiek bijant sumeluoti), kad tai viena iš trijų didžiausius taktinius dažnius turinčių oru aušinamų modelių, nors 10-15 MHz į vieną ar kitą spartos į sekantį lygį nepakels. Nusileidžiama tik „MSI GTX 1080 Ti Lightning Z“ ir „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme“, bet pastarųjų kaina taip pat gerokai didesnė, o ir aušinimo sistema nė kiek nekompaktiškesnė. Kalbame apie būtinybę savo korpuse be 30 cm erdvės nuo PCI dangtelio surasti ir 2,5 PCI aukšto, kitaip „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ liks „už durų“. Daugiau priežasčių, kodėl ši plokštė negalėtų atsidurti premium plokštės ieškančiojo korpuse sugalvoti sudėtinga. Restruktūrizuota, atsisakius „Direct Touch“ technologijos, aušinimo sistema su į veidrodinio paviršiaus „MaxContact“ plokštelę integruotais šešiais šilumos vamzdeliais išlaikė temperatūrą žemiau 70 °C, iki beveik 60 °C besitęsiantis betriukšmis režimas ir tylus, iš bendro sistemos profilio neišsiskiriantis, ventiliatorių darbas vaizdo plokštę apkrovus 4K raiška be įkyraus „coil-whine“ zirzimo, kurioje beveik visuomet, net panaudojus AA filtrus, gaunami bent 50 fps. Kiekvienas gamintojas savo RGB LED apšvietimą laiko unikaliu, todėl papildomos išskirtinės vertės AURA RGB apšvietimas nepridės (nebent visa sistema iš „Asus“ komponentų ir aksesuarų), kaip ir gauta nauja pora 4-pin lizdų, tačiau džiugu, kad nuo praėjusiais metais įvykusio susipažinimo su GTX 1070 STRIX „Asus“ nenumetė savo „Fan Connect“ į šoną, suteikdami daugiau valdymo galimybių prie vaizdo plokštės prijungtiems sisteminiams ventiliatoriams.




 

Verta skaityti! Verta skaityti!
(7)
Neverta skaityti!
(2)
Reitingas
(5)
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
100(0)
71(0)
64(0)
49(0)
39(0)
33(0)
33(0)
27(0)
26(0)
20(0)
Savaitės
186(0)
184(0)
181(0)
180(0)
172(0)
Mėnesio
297(3)
288(0)
286(0)
283(6)
280(1)