Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Rinka » Apžvalgos |
Kompiuterijos pasaulyje neretai iškyla netikėtų suderinamumo problemų tarp skirtingų sisteminių komponentų. Su vienu tokiu susidūrėme paskutiniu metu, kai premium klasės „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ atsisakė veikti premium klasės pagrindinėje plokštėje. Tiksliau reikėtų sakyti, kad „Intel Z170“ mikroschemų rinkinį turinti „Asus ROG Maximus VIII Extreme Assembly“ niekaip nerado minėto „Gigabyte“ vaizdo adapterio. Prisijunk prie technologijos.lt komandos! Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo. Sudomino? Užpildyk šią anketą! „Sukurti“ bent kažkokį vaizdą monitoriuje pirmiausiai bandyta panaudojant skirtingas vaizdo plokštės išvestis, persodinant spartintuvą į kitus PCIe x16 lizdus, pasitelkiant kitą monitorių... Kyla mintis apie DOA (Dead On Arrival) ištiktą vaizdo plokštę, tačiau vaizdas kuo puikiausiai išvedamas panaudojus AM4 sistemą su „Asus ROG Crosshair VI Hero“ motinine plokšte. Tuomet nutarta į pagrindinį PCIe 3.0 x16 lizdą sodinti darbinę GTX 750 Ti, o „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ nustumti žemiau. Pasirodo, nei BIOS'as, nei „Windows 10“ įrenginių tvarkytuvė (angl. device manager) nemato GTX 1080 Ti. Iš giedro dangaus mus užklupusią problemą toliau bandoma spręsti perrašant GTX 1080 Ti mikrokodą į senesnę versiją, tas pats atlikta ir su „Asus ROG Maximus VIII Extreme Assembly“ BIOS'u. Teigiamų rezultatų negaunama, o tai reiškia, kad tiesioginio spartos palyginimo tarp „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ nebus, nors apžvalgos eigoje paaiškės, kad galbūt jis ir nebuvo itin reikalingas. Vis tik sąžinė neleidžia palikti apžvalgą be fps palyginimų. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ paliksime dirbti AM4 platformoje išvien su spartintu „Ryzen R7 1700“, abiem bandant nenusileisti „Intel Core i7-6700“ ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ deriniui 4K raiškoje. Pakuotė ir komplektacijaAnt dėžutės nėra „Gigabyte“ ženklo, vien tik „Aorus“, tačiau iš bendro pavadinimo antro pagal pagrindinių plokščių pardavimus gamintojo išmesti neišeina net po „Aorus“ pavertimo atskira divizija. Didžiausias dėmėsys telkiamas į aušinimo pajėgumus, atiduodant tris iš šešių paveikslėlių. Taip pat nepamirštama RGB apšvietimo sistema ir išskirtinė „VR Link“ savybė. Nežinia kokiai daliai pirkėjų prireikia 2x 6-pin -> 8-pin perėjimo. Dar didesnis klausimas, kiek vartotojų pasitarnaus minėta „VR Link“, tačiau nedetalizuoti jos (kiek vėliau) negalime. Žvilgsnis iš arčiauIr pakankamai agresyviai, ir stilingai atrodančią „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ visų pirma unikalia daro jos išskirtinis gaubtas. Pagrindinis akcentas tenka X formos fragmentui, kurio pačiame centre blizgus „Aorus“ ženklas. Ši dalis pagaminta iš plastiko, yra kiek lanksti ir pažeidžiama, tačiau geba šviesti, nes ant jos išdėstyta RGB LED sistema. Vis tik didžioji gaubto konstrukcijos dalis pagaminta iš išploninto, tačiau tvirto aliuminio. Įlenkti gaubtą vargu ar įmanoma, tačiau nereikėtų bandyti jį atpurtyti nuo pačios vaizdo plokštės. Mūsų nuomone, fiksacija galėtų būti stabilesnė - paėmus už gaubto jis linkęs kiek išsilenkti, sukeliant šiokį tokį nepasitikėjimo jausmą, tačiau negalima neįvertinti šios vaizdo plokštės svorio - ~1,45 kg. Palyginimui, „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ sveria ne pilnai 1,3 kg. Bandome priprasti prie „Aorus“ ženklą lydinčios oranžinės spalvos, tačiau be PCI-Express x16 sąsajos ir vaizdo išvesčių dangtelių jos kiekiai ant gaubto labai minimalūs. Kaip netrukus paaiškės, galinė plokštelė atlieka ne tik apsauginę, bet ir šilumos išsklaidymo funkciją. Kad „Gigabyte“ padarė kažką kitaip iškart parodo virš GP102 branduolio projekcijos esanti plokštelė, tačiau tai dar ne viskas. Kažkas gali apsidžiaugti, jog baltas „Aorus“ ženklas nėra iliuminuotas, tai viso labo balti dažai. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ gavo įspūdingo dydžio aušinimo sistemą, kuri užima nebe 2,5, o visus 3 PCI išplėtimo lizdus. Toks aušinimas ne tik traukia akį ir atrodo daug žadančiai, tačiau sukelia problemų sujungus dvi identiškas vaizdo plokštes į SLI - tarp jų paprasčiausiai nebelieka tarpelio, reikalingo efektyvesnio aušinimo išlaikymui. Vis tik SLI populiarumui mažėjant triaukštė „Aorus“ neturėtų kelti galvos skausmo, nebent ją bus bandoma patalpinti į ankštų mini-ITX korpusą. Atlikti paskaičiavimus reikėtų ir dėl 14 cm siekiančio vaizdo plokštės aukščio. Papildomus milimetrus sukuria ne vien radiatoriaus kraštas, bet ir plastmasinė dalis, kurioje integruotas RGB LED apšvietimą turintis „Aorus“ užrašas su firminiu logotipu. Toje pačioje pusėje galima išvysti ir „FAN STOP“ užrašą. Kuomet jis apšviestas ventiliatoriai dirba pasyviu režimu. Keliaujame prie detalesnės aušinimo sistemos analizės. Pirmąja jos dalimi tampa trys 100 mm skersmens ventiliatoriai, kurie išdėstyti į „Gigabyte“ vadinamą „WindForce Stack“ konfigūraciją. Pagrindinė tokio dizaino esmė - trijų ventiliatorių panaudojimas išlaikant vaizdo plokštės ilgį mažesnį nei 30 cm. Tam prireikė atlikti vieną kitą „triuką“ - centrinis ventiliatorius buvo pakištas po esančiais iš jo šonų. Be kita ko, jis sukasi į priešingą pusę, kas, gamintojo teigimu, mažina turbulencijos efektą, kartu padidinant oro srautą 23 procentais. Visi trys ventiliatoriai gavo unikalias, kiekvieno pozicijai optimalias, menteles ir dvigubus rutulinius guolius. Priminsime, kad vos centimetru ilgesnė „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ taip pat turi tris ventiliatorius, tačiau jų skersmuo tesiekia 92 mm. Pasyvią aušinimo sistemos dalį pirmiausiai sudaro didžiulis radiatorius, po kurį išvedžioti šeši (5x 8 mm ir 1x 6 mm) karščio vamzdeliai. „Gigabyte“ taip pat (kaip ir „Asus“) nusprendė nenaudoti „Direct Contact“ technologijos ir virš GPU kristalo sumontavo masyvią vario plokštelę, kuri ne tik vamzdeliams perduoda branduolio šilumą, bet ir aušina GDDR5X atminties lustus. Dėka termo padelių monolitinis radiatorius aušina VRM grandinės tranzistorius. Antrąją pasyvią dalį sudaro nugarinė plokštelė, kuri, kaip minėjome, atlieka ne tik apsauginę - estetinę funkciją. Žemiau fotografijoje matomi termo padeliai tarp VRM grandinės komponentų ir plokštelės išduoda, jog metalinė plokštelė surenka dalį VRM šilumos. Tą patį atlieka ir tiesiai po grafikos lustu esanti nedidelė vario plokštelė. Abiejų efektyvumas tiesiogiai priklauso nuo korpuso ventiliatorių sukuriamo oro srauto. Lyginant su etalonine GTX 1080 Ti, turinčią 6+1 fazes, „Aorus“ modelio fazių skaičius padvigubėjo: 12 fazių skirtos branduoliui, o 2 atminčiai. „Gigabyte“ parinko „Titan-X“ klasės induktorius bei kondensatorius, o PCB gamybą atidavė į pilnai automatizuotų staklių rankas, kas teoriškai reiškia didesnį patikimumą. Maža to, montažinę plokštę padarė atsparią drėgmei, korozijai ir dulkėms. Visgi, manome, kad šios trys negandos neturėtų tapti problema visoms montažinėms plokštėms, kurios turi bent šiek tiek bendro su terminu „marketingas“. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ turi vanilinėms GTX 1080 Ti vaizdo plokštėms įprastą SLI pirštelių ir modifikuotiems modeliams būdingą maitinimo lizdų konfigūraciją. Standartiškai „nVidia“ siūlo naudoti naujos kartos HB (High Bandwidth) SLI tiltą. Kabelių prijungimo/atjungimo palengvinimui „Gigabyte“ abu 8-pin lizdus apvertė aukštyn kojom, tačiau nusprendė, kad LED indikatoriai, parodantys ar maitinimo kabelis buvo sėkmingai įkištas, nereikalingi. Pridėjus 75 W iš PCI-Express 3.0 x16 lizdo, vaizdo plokštė turi galimybę iš tinklo pasiimti visus 375 W. Galinėje montažinės plokštės dalyje įrengtas papildomas HDMI 2.0b lizdas, kurio vienintelė paskirtis - pasitarnauti prijungiant VR sistemą. Vienas iš dviejų greta esančių 4-pin lizdų laisvas, tačiau jo panaudojimas neaiškus, ypač kai tas pats lizdas likęs laisvas ir „Extreme“ modelyje. Šios vaizdo plokštės I/O panelė siūlo kiek kitokią išvesčių konfigūraciją: vieną DVI-D, dvi HDMI 2.0b ir tris DisplayPort 1.4. Norėdama pasiekti aukštesnio lygio funkcionalumą „Gigabyte“ privalėjo integruoti papildomą perjungiklį su dar vienu BIOS'u. Nenaudojant DVI-D veikia visos trys DisplayPort ir HDMI išvestys, įskaitant papildomą ant PCB. Prijungus monitorių prie DVI-D, automatiškai atjungiama oranžine spalva pažymėtas HDMI lizdas I/O panelėje ir papildomas HDMI ant PCB. Tiesa, efektui pasiekti reikalingas kompiuterio perkrovimas. SpecifikacijosRinkoje yra du oru aušinami GTX 1080 Ti modeliai, žymimi neseniai „Gigabyte“ sukurtu „Aorus“ prekiniu ženklu: įprastas modelis, o kitas su prierašu „Xtreme“, tarpusavyje besiskiriantys ne tik taktiniais dažniais. „Xtreme“ variantas pasižymi dar šiek tiek efektyvesne aušinimo sistema, kadangi dirba aukštesniais dažniais, bei palaiko įmantresnį RGB - apšvietimas integruotas ir vaizdo plokštės nugarinėje plokštelėje. Vis tik esminis skirtumas turbūt ne gamykliškai paspartinta GDDR5X atmintis, o galimybė „Xtreme“ pirkėjui papildomai 12 mėnesių pratęsti garantiją priregistravus produktą oficialioje gamintojo svetainėje. Tokiu būdu „Xtreme“ nuo gedimų saugomas ne tris, o visus keturis metus. Lentelės pavidalu išdėstyta pagrindinių specifikacijų santrauka leidžia užtikrintai teigti, kad „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ sparta neturėtų skirtis daugiau nei 1 procentu su sąlyga, kad „Aorus Graphics Engine“ programinio įrankio pagalba „out of the box“ standartinis „Gaming“ profilis bus perjungtas į „OC“ profilį. Priminsime, kad „Asus“ atveju maksimalią spartą užtikrinantis profilis yra aktyvuotas iškart. „Gaming“ profilis kairėje ir „OC“ dešinėje Minėtuose profiliuose užkoduoti bazinis ir Boost taktiniai dažniai yra, iš esmės, identiški: Gaming (1569/1570 MHz -1683/1684 MHz) ir OC (1594/1595 MHz -1708/1709 MHz). Didesnis skirtumas matomas tik lyginant „Silent“ profilius, kurių panaudojimas įsigijus tokio kalibro vaizdo spartintuvą mažai tikėtinas. „Gigabyte“ GDDR5X atminties taktinio dažnio visiškai nelietė - jis išliko identiškas vanilinei GTX 1080 Ti (11008 MHz). „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ čia turi ~100 MHz pranašumą, kuris ir galėtų žaidimuose virsti tuo ~1 % skirtumu - pranašumu.
Vaizdo plokštės nustatymų koregavimui skirta AGE („Aorus Graphics Engine“) programinė įranga. Be jau sukonfiguruotų profilių galima rinktis tarp pusiau pasyvaus ir aktyvaus aušinimo režimų. Jeigu temperatūrinis limitas gali būti padidintas iki standartinių 90 °C, tai galios limitą AGE leidžia padidinti net 50 % (100 % -> 150 %). TDP reitingas, naudojant F4 BIOS versiją, yra 250 W, o pridėjus 50 % jis padidinamas net iki 375 W. Į įrankį taip pat integruotos stebėjimo (angl. monitoring) ir RGB „Fusion“ apšvietimo reguliavimo funkcijos. „Gigabyte“ leidžia keisti ryškumą, siūlo skirtingus efektus, o nusiteikusiems prieš RGB palieka galimybę palikti vaizdo plokštę blankią. Pastovus Boost dažnis, temperatūros, triukšmas„Asus“ dar nebuvo spėjusi susigrąžinti „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“, todėl atsirado galimybė suvesti dviejų modifikuotą aušinimą turinčių GTX 1080 Ti temperatūras, triukšmą ir elektros sąnaudas, minėtą vaizdo plokštę perkeliant į „Ryzen“ sistemą. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ iš pasyvaus režimo pajuda temperatūrai pasiekus ~59 °C ir vėl išsijungia jai sumažėjus iki 47 °C. Toks ventiliatorių elgesys beveik identiškas „Asus“ modeliui (58 °C/ 45 °C). Aplinkos temperatūrai siekiant nepalankius 26 °C, po 20-ies minučių ramybės abi pasyviai aušinamos GTX 1080 Ti pasiekė 40 °C. Maksimali užfiksuota „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ temperatūra 20-ies minučių trukmės apkrovos metu su „Unigine Heaven“ įrankiu buvo 74 °C. Identiškomis sąlygomis „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ buvo 5 °C vėsesnė - kaito iki 69 °C. Tuo pačiu metu fiksavome ir maksimalų branduolio dažnį. Tarp vaizdo plokščių ant popieriaus esantis simbolinis 1 MHz Boost dažnio skirtumas realybėje nepasireiškė - gautus visiškos lygiosios (1961,5 MHz). Visgi, patikrinus nusistovėjusį Boost dažnį paskutinėmis sesijos minutėmis, identiškų skaičių neišvydome. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ dirbo pastoviu 1898 MHz dažniu, kai „Asus“ dažnis buvo beveik 40 MHz didesnis ir siekė 1936 MHz. Nėra didelių abejonių, kad „Aorus“ teko sumažinti dažnį tam, kad įtilptų į 250 W TDP ribas. „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ kairėje ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ dešinėje Iš bendro akustinio fono, kuris vertinant sistemos galią yra tylus, nei viena vaizdo plokštė išsiskirti negali - jų aušinimo sistemų darbą vargiai galima išgirsti pusę savo RPM besisukančių sisteminių „Phanteks PH-F140SP“ ventiliatorių fone. Norint susidaryti tikslesnį vaizdą, triukšmas matuojamas sistemai esant ramybės būsenoje, prieš tai rankiniu būdu nustačius „Unigine“ sesijos metu vaizdo plokščių pasiektus maksimalius sūkius. Gauti rezultatai rodo, kad abiejų modifikuotų GTX 1080 Ti akustinės savybės kone identiškos ir kinta paklaidos ribose. Vis tik pakėlus sūkius iki absoliučiai maksimalių „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ įgauna neginčijamą pranašumą. Jos ventiliatoriai sukasi ~900 RPM lėčiau ir skleidžia ~9 dBA mažiau triukšmo. Tokiomis sąlygomis „Aorus“ tampa tikrai garsi, tačiau „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ pasiekia gerokai aukštesnį triukšmingo lygį. TestavimasNaudojamos GeForce 384.94 WHQL tvarkyklės. Žaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami dukart 4K raiškoje, suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Integruoti testavimo įrankiai nenaudojami, „real game“ sesija trunka 120 sekundžių. Ten kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API. Testavimo sistemą sudarė:
Rezultatai: Battlefield 1, Dirt 4Rezultatai: DOOM, Hitman, GTA VRezultatai: Mafia III, Mass Effect: Andromeda, PreyRezultatai: Rise of the Tomb Rider, The Witcher 3: Wild HuntEnergijos sąnaudosTurime gana aiškiai besiskiriančias elektros sąnaudas. Klaidų įsivelti negalėjo, nes maksimali visos sistemos elektros sąnaudų vertė nustatoma su kiekviena vaizdo plokšte atlikus dvi testavimo sesijas. Taigi, iš viso turėjome aštuonias sesijas ir visose iš jų sistema su „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ iš tinklo ėmė daugiau, nors galios limitas ir mažesnis. Žaidžiant „Mass Effect: Andromeda“ skirtumas siekia 23 W, o „The Witcher 3: Wild Hunt“ pasiekė ir visus 32 W. Primename, kad energijos sąnaudos matuotus vaizdo plokštes naudojant su R7 1700 procesoriumi. IšvadosNėra to blogo, kas neišeitų į gerą. Kalbame apie mistinę situaciją, kuomet, ką bedarytume, Z170 mikroschemų rinkinį turinti „Asus ROG Maximus VIII Extreme Assembly“ pagrindinė plokštė nei viename iš savo dviejų PCIe 3.0 x16/x8 lizdų nesugebėjo rasti „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ vaizdo spartintuvo. Vietoje to, kad surengtume ant popieriaus identiškus branduolio dažnius turinčių „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ ir „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ spartos dvikovą, rezultate turint mažai reikšmingą skirtumą dėl nedaug mažesnio (~40 MHz) „Aorus“ pastovaus Boost dažnio, padiktuoto mažesnio gamyklinio galios limito (250 W vs 275 W), gavome progą patikrinti, kaip veikia spartinto „Ryzen R7 1700“ ir „Aorus“ duetas 4K raiškoje. O jis tikrai veikia geriau, nes AM4 platformos „Asus ROG Crosshair VI Hero“ pagrindinė plokštė susidraugavo su „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ akimirksniu. Nesinori iš „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ apžvalgos padaryti analizės apie R7 1700 elgesį 4K raiškoje, tačiau nuo bent keleto sakinių susilaikyti neišeina. Ne tik teoriškai, bet ir praktiškai silpnesnis „Ryzen R7 1700“ @3,9 GHz ir „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ derinys sugebėjo puikiai atstovėti prieš „Core i7-6700/i7-7700“ @4,2 GHz + „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ komplektą. Vertinant vidutinę spartą pastarasis komplektas nesugebėjo susikurti apčiuopiamesnio pranašumo net istoriškai „Intel“ architektūrai palankiuose pavadinimuose, kaip GTA V. Tiek pat „solidūs“, ~2 fps siekiantys, pranašumai užfiksuoti DOOM ir „Hitman“ žaidimuose. Šiek tiek daugiau pastarajam deriniui pavyko susikurti „Mafia III“ bei „The Witcher 3: Wild Hunt“ žaidimuose, kuriuose užfiksuotos svariai didesnės minimalių (0,1 % ir 1 %) fps vidutinės vertės. Štai po pasijodinėjimo su raganiumi po miestą „Intel“ + „Asus“ minimalių (0,1 % fps) vidutinė sparta buvo didesnė beveik 45 %. Pačioje „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ vaizdo plokštėje aptikome keletą dar nematytų su aušinimu susijusių sprendimų. Apart to, kad tai net 3 PCI išplėtimo lizdus užimantis vaizdo spartintuvas, mus labiausiai nustebino varinė plokštelė virš „Pascal“ GP102 branduolio ir nugarinės plokštelės panaudojimas ne vien apsauginiais/grožio sumetimais - pagaliau nugarinė plokštelė integruota taip, kad pasiimtų dalį VRM grandinės šilumos. Galbūt virš varinės plokštelės būtų puikiai pasitarnavęs papildomas 40 mm skersmens ventiliatorius, nes apkrautos „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ temperatūra buvo 5 °C aukštesnė nei „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“, tačiau tai du logika pagrįsti sprendimai, kurie gali greitai rasti kelią konkurentų modeliuose. Trejetas unikaliai išdėstytų ir tokiu būdu mažesnį nei 30 cm VGA ilgį leidžiančių išlaikyti 100 mm ventiliatorių akustinis elgesys (iki beveik 60 °C jie nesisuka) paliko puikų įspūdį: darbas tylus, auto režimu viename lygmenyje su konkurentu, ir įrodytas potencialas būti gerokai tylesniais artėjant prie maksimalių sūkių. Konkretus testavimo pavyzdys taip pat neturėjo jokio erzinančio „coil whine“ zirzimo. Vis tik pagrindine „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ ypatybe gamintojas nurodo - „VR Link“. Dėka specialaus BIOS'o ir papildomos HDMI jungties ant vaizdo plokštės PCB suteikiama galimybė naudotis VR įrenginiu ir dar dviem HDMI monitoriais vienu metu be reikiamybės atjungti HDMI kabelius. Link funkcionalumo nukreipta idėja, kuri šią dieną, deja, liečia minimalų vartotojų ratą. VR įrenginys yra didelė ir toli gražu ne visus dominanti prabanga, be to, retas, kuris naudojasi daugiau nei vienu monitoriumi. Ir nors pardavimų raktas dažniausiai nebus naudingas, „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“ yra pilnavertis „Asus GTX 1080 Ti STRIX OC“ konkurentas, kurio spartą kiekvienos fps dalies ištroškęs žaidėjas gali maksimalizuoti dviem pelės paspaudimais.
|