Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Rinka » Apžvalgos

Didžioji „R“: unikali ir išskirtinė „Asus Radeon ROG RX Vega 64 STRIX OC“ pagaliau čia! (Apžvalga)

2017-11-14 (0) Rekomenduoja   (5) Perskaitymai (55)
    Share

Lietuvos parduotuvėse jau senokai esti stabilūs „Vega 64“ ir „Vega 56“ vaizdo plokščių kiekiai, tačiau kainų kritimas prasidėjo tik visai neseniai. Oru aušinamą ir tuo pačiu mažiausiai išvaizdų „Vega“ flagmaną galima įsigyti už 650 €, kai pradinė kaina viršijo iš koto verčiančius 800 €, o „Vega 56“ modelį galima surasti už kiek daugiau nei 550 eurų. Kaip ir viskas būtų normalu, net tiems, kurie dairosi į minėtas vaizdo plokštes vien dėl „FreeSync“ palaikymo, ypač kalbant apie silpnesnę „Vega“, tačiau koją kiša visiems oru aušinamiems modeliams taikoma bendra diagnozė – standartinis „blower“ tipo aušintuvas.

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

550 eurų kainuoja brangiausi GTX 1070 variantai ir nors apkarpyta „Vega“ turi pakankamai galios sėkmingai konkurencijai spartos grafose, bet primityviausios aušinimo sistemos didžiausias minusas (triukšmas) tam tikrą dalį potencialių pirkėjų gali priversti nuo jos nusigręžti.

AMD partneriams tenkantis gydymo sprendimas aiškus, tačiau aukščio skirtumai tarp GPU kristalo ir HBM2 atminties, atsirandantys dėl paketo surinkimo skirtingose fabrikuose, kaip paaiškėjo, labai apsunkina modifikuotų modelių gamybą, o tiksliau aušinimo sistemos standartizavimą. Pradėti skaičiuoti tokių modelių prieinamumą Europos (ką jau kalbėti apie Lietuvos) parduotuvėse net neverta – po šiai dienai jų tiesiog nėra. Teorinis egzistavimas taip pat labai minimalus.

Po kontraversiškos informacijos „Gigabyte“ visgi lyg ir patvirtino vėliau turinčias pasirodyti savo modifikacijas, MSI savo modifikaciją jau išleido, bet viskas apriribojo tik platesnėmis „Vega 64“ oro šalinimo angomis, ir tik vienintelė „Asus“ atrodo kažkiek solidžiau.

Nors STRIX (OC) modelių išleidimas tebėra popierinis, tačiau mes bent jau matėme porą apžvalgų, įrodančių šių plokščių egzistavimą. Vis tik ne visus ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamos apžvalgos galėjo įtikinti. Realiu modifikuotų „Vega“ vaizdo plokščių egzistavimu abejojome ir mes, kol negavome STRIX‘o. Gamykliškai spartinto.

Pakuotė ir komplektacija

Kairiosios pusės dėžutės piešinys ir logotipai tip top atitinka matytus ant GTX 1080 Ti STRIX OC pakuotės. Dešinėje - jau AMD atributika. Kitoje pusėje vėl viskas, daugiausia aušinimo sistemai priklausančios technologijos ir sprendimai, nukopijuota nuo minėtos vaizdo plokštės. Išsamesnis supažindimias/prisiminimas kiek vėliau, o dabar turbūt svarbiausias informacija - „Asus“ rekomenduoja bent 750 W galios maitinimo šaltinį.

 

Komplektacijoje randame tikrą atgyveną, CD su tvarkyklėmis, ne mažiau nuobodų deigimo gidą bei porą prasmingų „prietaisų“: 2x 6-pin --> 8-pin perėjimą bei medžiaginius kabelių surišėjus.

Žvilgsnis iš arčiau

Ar tai būtų „GeForce“, ar „Radeon“ vaizdo spartintuvas, visi STRIX modeliai iš paukščio skrydžio iš esmės atrodo vienodai. Tokiam pareiškimui nėra jokios būtinybės į vieną kadrą sukelti vizualų palyginimą jau patyrusias GTX 1070 ir GTX 1080 Ti STRIX modifikacijas bei LED juostomis išraižytą identiško reljefo gaubtą, kuriame įsodinti trys 92 mm skersmens ventiliatoriai, gavusią „Vega 64“. Net lipdukų kombinacija ant ventiliatorių ta pati: ROG – Asus – ROG. Nors nugarinė plokštelė išlaikiusi tą patį raštą ir iliuminuotą ROG ženklą, pirmieji skirtumai atsiskleidžia būtent čia. Savaime suprantama, išnykę SLI piršteliai. „Vega 64“ taip pat neteko POSCAP kondensatorių, tačiau virš lusto esanti PCB dalis, ant kurios atsirado papildomas X formos kronšteinas, tapo atidengta.

Šių dienų standartais bendras 30 cm ilgis nėra nerimą keliantis išmatavimas, tačiau pažiūrėjus iš šono ir viršaus tampa aišku, kad papildomos vietos šiam STRIX‘ui visgi reikės. Įdomu, jog „Asus“ iki šiol savo svetainėje nėra nurodžiusi šios vaizdo plokštės gabaritų. Atlikę matavimus ir palyginę su GTX 1080 Ti STRIX, galime informuoti, kad „Vega 64“ yra geru 1 cm aukštesnė. Tam tikrais atvejais būtent 14,5 cm siekiantis aukštis, o ne 2,5“ pločio aušinimo sistema gali tapti esminiu faktoriumi bandant patalpinti šią vaizdo plokštę į turimą korpusą.

Apetitu elektrai nesiskundžiančiam GPU reikalingas ir atitinkamas aušinimas. Nors, kaip minėjome, AMD partneriai turi problemų su ne viename aukštyje atsiduriančiais „Vega 10“ branduoliu ir HBM2 atmintimi, beveik nėra jokių abejonių, kad „Asus“ sugebėjo pritaikyti GTX 1080 Ti STRIX aušinimo sistemą „Radeon“ vaizdo plokštei. Tokį spėjimą kursto identiškas 2,5“ plotis, ta pati dvimonolitinė radiatoriaus struktūra bei afišuojami jau sutikti sprendimai, kaip puikia poliravimo kokybe pasižyminti „MaxContact“ plokštelė, visų pirma leidžianti efektyviau aušinamojo paketo atžvilgiu išdėstyti šešis termo vamzdelius. Identišką skaičių turėjo ir GTX 1080 Ti STRIX, be to, vizualiai sutapo ir jų išdėstymas.

 

„Asus“ paskaičiavimais, montuojamas 2,5“ pločio radiatorius tebeturi 40 % didesnį paviršiaus plotą už 2“ atitikmenį. Papildomas šilumos absorbavimo pajėgumas itin svarbus, kadangi VRM MOSFET tranzistorių generuojama šiluma papildomų siaurabriaunių juostelių pagalba perduodama vien tik į pagrindinį radiatorių. Kol kas „Asus“, skirtingai nei „Gigabyte“, palieka nugarinę plokštelę atlikti vien apsauginę funkciją. Jai į pagalbą ateina „die-cast“ rėmas, kurio paskirtis šiek tiek sumenkusi. GTX 1080 Ti STRIX atveju jis ne tik sutvirtino montažinę plokštę, bet ir aušino GDDR5X atminties lustus. Kadangi įprastų atminties lustų „Vega“ kartos vaizdo plokštės neturi, „die-cast“ rėmeliui beliko stabilizuoti vaizdo plokštę padarant ją atsparesnę lenkimo jėgoms, nors dalis jo ties PCB kraštu tampa mini radiatoriumi, aušinančiu nuo pagrindinės VRM juostos nuklydusius porą MOSFET tranzistorių. Aktyvią aušinimo sistemos dalį tebesudaro trys „Wing Blade“ ventiliatoriai, kurie, dėka IP5X sertifikato, pasižymi didesniu atsparumu dulkėms, o pusiau pasyvus veikimo režimas siunčia ventiliatorius poilsiui iki vaizdo plokštės temperatūrai pasiekiant 55 °C.

 

 

VRM grandinė sudaryta iš 13-os fazių, naudojant rinktinius „Super Alloy Power II“ komponentus ir pilnai automatizuotą „Auto Extreme“ surinkimo metodą, leidžiantį išvengti žmogiškų klaidų ir pasiekti kokybiškesnių litavimo rezultatų. Dvylika fazių skirtos GPU aptarnavimui, viena – HBM2 atminčiai. Kaip ir etaloninis „Vega 64“ modelis, taip ir STRIX OC modifikacija turi mažytį slankiklį, kuris leidžia pasinaudoti arba pirminiu, arba antriniu BIOS‘ais, tarp savęs besiskiriančiais leistinomis TDP limito ribomis. Operacinės sistemos aplinkoje naudojant „Balanced“ režimą skirtumas siekia 20 W. Identiškas skirtumas užprogramuotas ir STRIX OC modelyje, tik „Asus“ limitus pakėlė atitinkamai iki 240 W ir 260 W. Maksimalus 375 W apetitas tenkinamas dviejų 8-pin lizdų pagalba. Priėjimas padarytas maksimaliai patogus. Skųstis negalėtų ir labiausiai užkietėję spartintojai, gavę prieigą prie įtampų matavimo taškų.

 

„Asus Radeon RX Vega 64 STRIX OC“ galinėje dalyje integruota 4-pin RGB galvutė, kuri, kaip ir visa turima vaizdo plokštės RGB LED sistema, gali būti sinchronizuota su kitais AURA prietaisais. Greta randame porą jau puikiai pažįstamų 4-pin „FanConnect II“ lizdų. Priminsime, kad prie jų jungiami sisteminiai ventiliatoriai, kurių sūkiai valdomi pasirinktinai arba pagal VGA, arba pagal CPU temperatūras. „GPU Tweak II“ įrankis leidžia susikurti savo individualią sūkių kreivę.

„nVidia“ ir AMD nebesiteikia į etaloninius modelius diegti DVI jungties, o partneriai jos atsisakyti vis dar nenori. „Asus“ sugrąžino DVI-D (tą patį padarė su GTX 1080 Ti STRIX), bei 1x HDMI ir 3x DisplayPort pakeitė į 2x HDMI ir 2x DisplayPort konfigūraciją. Nesame tikri dėl HDMI versijos (galimai ji yra 2.0), tačiau DP išvestys tikrai atnaujintos iki 1,4 versijos, garantuojančios 4K@120 Hz, 5K@60 Hz arba 8K@60 Hz palaikymą.

Specifikacijos

Daugybę metų ant vaizdo plokščių dėžučių neberandame nurodytų dažnių, tačiau dar nebuvo nutikę taip, kad jų nebūtų ir oficialioje gamintojo svetainėje. Šis atvejis būtent toks. Prieš ieškotų ir nesurastų vaizdo plokštės gabaritų prisidėjo ir taktiniai dažniai. Su OC prierašo neturinčiu STRIX modeliu situacija būtų paprastesnė – jam pritaikyti standartinio AMD modelio dažniai (1246/1546/945 MHz). Norint išsiaiškinti kokiais dažniais dirba OC versija lieka vienintelis kelias – jos jungimas į sistemą.

GPU-Z rodo, kad „Vega 64“ Boost dažnis siekia 1630 MHz. Tai beveik +5,5 % padidėjimas lyginant su standartine versija (1546 MHz). STRIX OC atsiduria visai netoli skysčiu aušinamos „Vega 64“ Boost dažnio, siekiančio 1677 MHz. Bazinis „Asus“ dažnis mums liekia nežinomas. „Samsung“ pagaminta, kuo negalime būti tikri, nes GPU-Z visose „Vega“ plokštėse randa būtent šio gamintojo, o ne „Hynix“ atmintį, HBM2 atmintis dirba nepaliestu standartiniu 945 MHz dažniu (efektyvus 1890 MHz). Nors ir naudojame naujausią GPU-Z versiją, šis įrankis kol kas nesugeba atpažinti pusiau pasyvaus STRIX‘o aušinimo režimo. Nors vaizdo plokštės ventiliatoriai nesisuka, GPU-Z vistiek rodo ~1100 RPM siekiančius sūkius.

 

Naujausia „GPU Tweak II“ įrankio versija, kaip ir „GeForce“ vaizdo plokštėms, duoda tris profilius: „Silent“, „Gaming“ ir „OC“. Iš pradžių vizualiai nėra aktyvuotas nei vienas profilis. Įdomu tai, kad spustelėjus ant bet kurio iš trijų profilių, HBM2 atminties dažnis padidinamas +5 MHz (945 --> 950 MHz), tačiau branduolio Boost dažnis nekinta (1630 MHz). Efektyviam atminties dažniui padidėjus nuo 1890 MHz iki apvalių 1900 MHz, atminties pralaidumas išauga kiek daugiau nei 2 GB/s. Taigi, koks skirtumas tarp šių profilių? Pasirodo, jie tesiskiria galios limitu: „Silent“ – 90 %, „Gaming“ – 100 %, „OC“ – 110 %. Gamykliškai nustatytas 100 % siekiantis galios limitas.

„Silent“ profilis

„Gaming“ profilis

„OC“ profilis

Pastarasis profilis šiuo atžvilgiu toli gražu nėra agresyvus. Maksimaliai galios limitą galima padidinti +50 %, iki 150 %. Tiek pat galima jį ir sumažinti, viso iki 50 %. Temperatūros limitas standartiškai parinktas 75 °C, tačiau vienu slankiklio stumtelėjimu gali būti padidintas iki 85 °C. Pradinis limitas mums atrodo pakankamai žemas, ypač prisiminus „Pascal“ architektūros vaizdo plokščių limitą, siekiantį 84 °C.

  AMD Radeon RX Vega 64 Asus Radeon RX Vega 64 STRIX OC AMD Radeon RX Vega 64 Liquid
Branduolys Vega 10 Vega 10 Vega 10
Gamybos technologija 14 nm FinFET 14 nm FinFET 14 nm FinFET
Stream procesoriai 4096 4096 4096
TMUs 256 256 256
GPU dažnis 1247 MHz

? MHz (Silent)

? MHz (Gaming)

? MHz (OC)

 

1406 MHz

 

GPU Boost dažnis 1546 MHz

1630 MHz (Silent)

1630 MHz (Gaming)

1630 MHz (OC)

 

1677 MHz

 

Atminties magistralė 2048 bit 2048 bit 2048 bit
Atminties dydis 8 GB HBM2 8 GB HBM2 8 GB HBM2
Atminties dažnis 945 MHz

950 MHz (Silent)

950 MHz (Gaming)

950 MHz (OC)

 

945 MHz

 

Atminties pralaidumas 484 GB/s

486 GB/s (Silent)

486 GB/s (Gaming)

486 GB/s (OC)

484 GB/s
ROPs 64 64 64
TDP reitingas 295 W ? W 345 W

Problemos su „Crimson“ tvarkyklėmis

Spartos tarp tvarkyklių patikrinimo įgyvendinimui reikalinga naujausia beta „Crimson 10.17.3“ versija. Netikėtai tvarkyklių įrašymo metu monitoriaus ekranas keletą kartų sumirksi, pasidaro juodas ir jame lieka tik pelės kursorius. Aklai palaukę keletą minučių, kol teoriškai bus pabaigtas diegimas darome priverstinį sistemos perkrovimą, po kurio neįvyksta įkėlimas į darbalaukį – tas pats juodas ekranas tik dabar jau su besisukančiu login ratuku. Po keletos pakartotinų perkrovimų darbalaukį pavyksta pasiekti, tačiau priėjimą prie „Crimson“ nustatymų sustabdo OpenGL klaida. Panašių problemų sutinkame dar iš 2016 metų, kuomet „Vega“ architektūra nebuvo išleista. Naudodami DDU tvarkyklių šalinimo įrankį bent keletą kartų diegiame 10.17.3 versiją iš naujo, tačiau pozityvaus efekto negauname. Bandome vienu leidimu senesnę 10.17.2 versiją – nemaloni situacija pasikartoja. Keliaujame laiku atgal ir diegiame 10.17.1 versiją. Juodo ekrano ir OpenGL klaidos problemos pagaliau dingsta. Įdomumo dėlei peržiūrėjome šių trijų „Crimson“ versijų leidimo pastabas. Dvi naujausios (10.17.2 ir 10.17.3) yra gavusios „Fall Creators“ atnaujinimo, skirto „Windows 10“ operacinei sistemai, palaikymą, kai 10.17.1 šio priedo nepalaiko. Kol kas naudojame „Windows 10“ be „Fall Creators“, be to, bandėme ir „Intel“ LGA 1151 ir AMD AM4 sistemas, todėl spėjame, kad kilusios problemos susijusios būtent su „Fall Creators“ palaikymu, nors tiek 10.17.3, tiek 10.17.2 versijos suderinamos su įprastais „Windows 10“. Sprendimo būdas norint naudotis naujausiomis „Crimson“ tvarkyklėmis? Priverstinis OS atnaujinimas į „Fall Creators“.

Pastovus Boost dažnis, temperatūros, triukšmas

Maksimalų bei pastovų Boost dažnį kaip visada nustatome pasitelkdami „Unigine Heaven“ testavimo įrankį 4K rezoliucijoje. Pirmajį bandymą Vega 64 STRIX OC elgiasi gana keistai, kai iškart gavusi apkrovos suaktyvina ventiliatorių apsisukimus iki 1950 RPM ir per 1-2 minutes juos pamažu numeta iki 1400 – 1500 RPM. Antrosios sesijos metu vaizdo plokštė elgėsi kitaip: iš pasyvaus režimo pabudę ventiliatoriai iškart ėmė suktis ~1450 RPM intensyvumu. Naudojant „Gaming“ profilį (galios limitas 100 %) ir „Balanced“ režimą maksimalus užfiksuotas branduolio dažnis siekė 1531 MHz. Jis išliko tik pirmąsias 30 sekundžių ir pradėjo mažėti branduolio temperatūrai dar nepasiekus nė 60 °C. Praėjus 20 minučių nusistovėjęs dažnis įsiterpė į 1410 – 1440 MHz ribas.

Pabandėme ir kitą scenarijų. Su „GPU Tweak II“ galios limitą padidinome iki 150 %, o temperatūros iki 85 °C. Atlikus tokias korekcijas būtina susikurti naują profilį, o kartu su kuo ir ventiliatorių sūkių kreivę. Čia laisvė yra ribota, nes „Asus“ neleidžia nustatyti mažiau intensyvių sūkių už 2200 RPM (tai atitinka 42 % viso intensyvumo). Sprendimas atrodo logiškas, tačiau per daug agresyvus. Į pagalbą galėtų ateiti „smart“ režimas, tačiau jis atsiranda rečiau nei būna, o kai atsiranda užstatytų komandų nepildo. Užfiksuotas maksimalus branduolio dažnis pasiekė 1570 MHz, o ilgalaikis stabilus jau viršijo 1500 MHz (1505 – 1525 MHz). Padidinti galios/temperatūros limitai pridėjo papildomus 65 - 115 MHz.

 

Aplinkos temperatūrai siekiant 17-18 °C, ramybės būsenos metu pasyviai aušinama Vega 64 STRIX OC šyla vos iki 28-29 °C. Pirmuoju scenarijumi, kai galios ir temperatūros limitai buvo 100 %/75 °C, branduolys maksimaliai įkaito iki 78 °C. Specialiai atkreipėme dėmesį, kaip elgiasi vaizdo plokštė, jos darbinei temperatūrai artėjant prie termo limito. Neužfiksavome jokių pastebimų pokyčių ventiliatoriaus darbe, jie tebesisuko pastoviais ~1450 RPM sūkiais, periodiškai atliekant 5-10 MHz dažnio pamažinimą, tačiau jis iš esmės pastoviai laikėsi virš 1400 MHz.

Nepaisant pasiekto didesnio taktinio dažnio po minėtų limitų padidinimo, Vega 64 STRIX OC įkaito tik iki 67 °C. Taip įvyko todėl, kad automatinį ventiliatorių valdymo režimą pakeitė rankinis. Ventiliatorių sūkiai padidėjo nuo ~1450 RPM iki ~2200 RPM. Kaip minėjome, tai yra minimalūs vartotojui leidžiami pasirinkti sūkiai. Neperžengti 70 °C parodo, kad „Asus“ galėtų apatinį tašką nuleisti gerokai žemiau, pavyzdžiui prie 1900 RPM, nors 2200 RPM daugeliui vartotojų tikrai pasirodys pakankamai komfortiški. Mes išmatavome 44,3 dBA siekiantį triukšmą, taip pranokstant tyliausias AiO aušinimo sistemas, kaip „Be Quiet! Silent Loop“ ar „Fractal Design Celsius S“. ~1450 RPM dirbanti Vega 64 STRIX OC aušinimo sistema palieka dar geresnį įspūdį – viso labo 41,2 dBA ir nežymus oro sūkuriavimo sukeltas triukšmas, kurio fone išlenda galbūt mažiau norimas girdėti mechaninis motoro darbas.

Testavimas

Žaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami dukart nustačius 2560 x 1440 rezoliuciją, po to suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Integruoti testavimo įrankiai nenaudojami, „real game“ sesija trunka 120 sekundžių. Ten kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API. Testavimas atliktas su aktyvuota HBCC („High Bandwidth Cache Controller“) funkcija, apjungiant 8 GB HBM2 atmintį su 8 GB papildoma atmintimi, kurią skolina 2x 8 GB G.SKILL DDR4 komplektas.

Testavimo sistemą sudarė:

    • Procesorius: Intel Core i7-6700K @4.2 GHz su HT
    • Pagrindinė plokštė: Asus ROG Maximus VIII Extreme Assembly
    • RAM atmintis: G.SKILL Trident Z DDR4 2x 8 GB 3600 MHz CL16
    • Vaizdo plokštės: Asus Radeon RX Vega 64 STRIX OC
    • SSD kaupiklis: OCZ Vector 150 120 GB
    • HDD: Seagate Surveillance 6 TB 7200 RPM
    • Maitinimo šaltinis: Corsair AX860i
    • Korpusas: Phanteks Enthoo Primo
    • Monitorius: AOC U2868PQU
    • Operacinė sistema: Windows 10 Home

 

Rezultatai: Battlefield 1, Dirt 4

Rezultatai: DOOM, Hitman, GTA V

Rezultatai: Mafia III, Mass Effect: Andromeda, Prey

Rezultatai: Rise of the Tomb Rider, The Witcher 3: Wild Hunt

Energijos sąnaudos

Ribojant galios limitą Vega 64 STRIX OC pagal elektros sunaudojimą atsiduria greta seniau testuotos „Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti“. 4K raiška žaidžiant „The Witcher 3: Wild Hunt“ netgi užfiksuotos visiškai identiškos sistemos sąnaudos (447 W). Vos tik padidinus galios limitą AMD atstovo elektros sąnaudos šauna į viršų. Žaidžiant „The Witcher 3“ iš tinklo pareikalaujami papildomi 77 W, o mėgavimasis „Mass Effect: Andromeda“ kainuoja visus papildomus 89 W. Netikrinome, kiek megahercų buvo priaugta šiuose žaidimuose, tačiau prisiminus „Unigine Heaven“ rezultatus, 1 MHz kaina tampa labai didelė, kone 1 MHz = 1 W. Jeigu matant identiškas Vega 64 ir GTX 1080 Ti elektros sąnaudos svarstyti kieno pusėje buvo sparta paprasčiausiai nereikėjo, tai tą patį galima pasakyti kalbant apie idėją vardan 100 W gauti 100 MHz. Tai priimtina tik ekstremaliam entuziastui.

Išvados

Didžiausias (beveik visomis prasmėmis) šiai dienai Radeon'as su aktyviu AURA apšvietimu

Būtumę buvę itin suintriguoti gavę ir „modifikuotą“ „MSI RX Vega 64 Air Boost Edition“, kuri apsiriboja vien platesnėmis oro šalinimo grotelėmis ir greitai buvo pavadinta „ne ta „Vega“ modifikacija, kurios nori pirkėjai“, o ką jau bekalbėti apie iš pagrindų perrinktą STRIX OC modelį iš „Asus“. Šiai dienai tai vienintelė tikra modifikacija, tiesa, vis dar prieinama tik technikos apžvalgininkams. Jaučiamės išskirtiniais.

Visgi išskirtinumui teko atiduoti duoklę. Susidūrimas su juodo „Windows“ login ekrano problemomis po naujausių „Crimson 17.10.2/3“ tvarkyklių diegimo privertė gerokai pasinervinti. Problema atrodo nesanti izoliuota, t.y specifinė vien STRIX OC modeliui, kadangi pavyzdžių su identiškais simptomais radome dar iš 2016 metų, kai „Vega“ tebuvo kuriama. Sprendimu tapo „Fall Creators“ atnaujinimo palaikymo neturinti „Crimson 17.10.1“ versija, kuri kartu su juodu ekranu pašalino ir OpenGL klaidą, blokavusią priėjimą prie tvarkyklių nustatymų. Ne „Asus“ kaltė ir neveikiantis DOOM naudojant „Vulkan“ API. Kas liečia vien tik AIB partnerio pusę, tai tinkamai neveikiantis VGA ventiliatorių valdymas su „GPU Tweak II“ įrankiu. Iš niekur nieko atsirandantis „smart“ metodas, turintis leisti rankiniu būdu nustatyti apsisukimus žemiau 2200 RPM ribos, tiesiog neveikė. Neveikė ir įtampos parodymai (visada buvo rodoma apkrovai būdinga 1,2 V įtampa), tačiau tokios klaidos pernelyg nestebina. Vienokių ar kitokių problemų iškyla naudojantiems MSI „Afterburner“ ar net tą patį „Wattman“. Kaip sakant, mažai šviežios geležies - mažai ir tinkamai išdirbtos programinės įrangos.

Be pastabų programinei daliai taip pat pastebėjome, kad „Asus Radeon RX Vega 64 STRIX OC“ naudoja neįprastą aušinimo būdą, kuomet iš pasyvaus režimo prikeltų ventiliatorių sūkiai, pasiekus 55 °C,  greitai suaktyvinami ir palaipsniui imami mažinti. Logikos tame daug, tačiau tai šiek tiek erzina. Vis tik toks elgesys geresnis už atvirkštinį, kai kaistanti vaizdo plokštė imama aušinti vis intensyviau.

Gerą minutę pabuvusi triukšmingesne Vega 64 STRIX OC tampa stulbinamai tylia. Įprastai ventiliatoriai sukasi 1400 – 1500 RPM intensyvumu, sukuriant vos kiek didesnį nei 41 dBA triukšmą. Tai stulbinamas rodiklis. Visgi tylų darbą trikdė ričių zirzimas (angl. coil whine), kuris nepranykdavo „gaminant“ santykinai mažus (< 80) fps. Kiek suaktyvėję ventiliatoriai nemalonius aukšto dažnio garsus užmaskuoja, tačiau žaidimų meniu, kur fps tūkstančiai, teks taikytis su virdulio efektu. Negalime pasakyti, jog Vega 64 STRIX OC ventiliatorių profilis būtų agresyvesnis už GTX 1080 Ti STRIX OC.

Nuo „GeForce“ flagmano perkelta ta pati 2,5 pločio aušinimo sistema dar kartą įrodė savo sugebėjimus, tik šįkart jau aušinant elektrai apetitu garsėjančią „Vega“. Auto režimas neleido branduoliui peržengti 80 °C, ir nors vasarą rezultatai suprastėtų, pakėlus sūkius iki 2200 RPM temperatūrą galima išlaikyti žemiau 70 °C net po galios limito padidinimo nuo gamyklinių 100 % iki 150 %. Atsiradęs triukšmingumas (dabar jau tikrai galima sakyti, kad ventiliatoriai ima kelti triukšmą) netrikdys 99 % neuždengtomis ausimis sėdinčių žaidėjų, kurie dabar gaus 1500-ams MHz artimą taktinį dažnį.

„Unigine Heaven“ teste jis visuomet išliko aukščiau minėtos ribos, tačiau dalyje žaidimų nukrisdavo šiek tiek žemiau. Spartos prieaugis lyginant su „Gaming“ profiliu ir 100 % siekiančiu galios limitu, deja, menkas. „Mass Effect: Andromeda“ ir „The Witcher 3: Wild Hunt“ už 61 W ir 65 W gavome 0,4 ir 1,1 fps. Tragišką rezultatą šiek tiek švelnina padidėjusios mažiausios 1 % bei 0,1 % fps vertės, atitinkamai, 1,8 ir 3,2 fps bei 1,8 ir 3,1 fps. Geriausiai į išaugusį dažnį sureagavo „Mafia III“, DIRT ir GTA V, kur vidutinė sparta padidėjo 3-4 fps, tačiau akivaizdu, kad skaliavimas labai neefektyvus, o išmatuotas energijos sąnaudų skirtumas 4K raiškoje dar didesnis i- priartėja prie 100 W. Mažo spartos prieaugio kaina didžiulė ir pateisinama tik išimtims, kurios didesnė dalis bandys griebtis įtampos mažinimo, apie kurį tiek daug tebediskutuojama.




Verta skaityti! Verta skaityti!
(5)
Neverta skaityti!
(0)
Reitingas
(5)
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
81(0)
73(1)
58(1)
47(0)
47(1)
38(0)
32(1)
31(0)
30(1)
29(0)
Savaitės
198(0)
196(0)
193(0)
184(0)
178(0)
Mėnesio
309(3)
303(6)
296(0)
294(2)
293(2)