Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Rinka » Apžvalgos |
„Gigabyte“ buvo antroji suskubusi mums atsiųsti savo RTX 2080 modelį, todėl logiška, kad „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ apžvalga seka po „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“. Skirtingai nei „Gaming X Trio“, „Gaming OC“ neužima aukščiausios pakopos „Gigabyte“ sukurtų RTX 2080 modelių piramidėje. Tą ji darė vos porą savaičių, kol buvo anonsuoti „Aorus“ prekiniam ženklui priklausantys RTX‘ai. „Gaming OC“ atrodo įdomi dėl dviejų priežasčių. Prisijunk prie technologijos.lt komandos! Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo. Sudomino? Užpildyk šią anketą! Kaip ir „Gaming X Trio“, šis modelis taip pat gavo iš trijų ventiliatorių sudarytą aušintuvą. Tiesa, jo gabaritai (įskaitant ir ventiliatorių skersmenį) yra pastebimai mažesni, todėl mus domina, kaip „Gaming OC“ seksis neatsilikti nuo savo varžovo. Nors „Gaming OC“ pasižymi gamykliškai kilsteltu branduolio Boost dažniu, „Gigabyte“ buvo konservatyvi ir TDP limito nedidino, palikdama tokį, kokį turi referensinio dizaino RTX 2080, t.y. 225 W. Gigabyte suskubo į savo svetainę patalpinti naujesnio leidimo BIOS versiją, kuri specialiai nutaikyta vien į TDP limito padidinimą. Naujesnis BIOS kilsteli TDP limitą nuo 225 W iki 245 W. Perrašydami originalų BIOS‘ą patikrinsime, ar padidintas TDP pozityviai atsilieps „Gaming OC“ spartai galiausiai tikėdamiesi tiksliai nustatyti, ar tai yra svarbus faktorius, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį renkantis RTX 2080. Primename, kad „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ TDP limitas iškart kilsteltas iki 260 W. Pakuotė ir komplektacijaKiek pamename, robotiška „Gigabyte“ akis yra nuolatinė „Windforce“ serijai priklausančių vaizdo plokščių palydovė. Nesuklydome. Ant dėžutės matome „Windforce“ logotipą. „RGB Fusion“ logotipas išduoda, kad integruotas RGB palaikymas, „OC Edition“ - jog tai gamykliškai spartinta RTX vaizdo plokštė, o „4 years warranty“ kuo puikiausiai išsiverčia į 4-ių metų garantiją. Kitoje pusėje „Gigabyte“ šiek tiek paaiškina apie aušinimo sistemos veikimą, jos sandarą, demonstruoja RGB pašvietimą ir moko, kaip vieno mygtuko paspaudimu paspartinti vaizdo plokštę. Viduje per daug nieko nerandame: viso labo CD su tvarkyklėmis ir skrajutė, kuri praneša, jog reikia papildomos registracijos norint prailginti „Gaming OC“ garantinį periodą iki 4-ių metų. Stop. To daryti visai nereikia. Apie tai išvadose. Žvilgsnis iš arčiau„Gaming OC“ papuošta juodos matinės spalvos gaubtu, turinčiu pilkų intarpų. Tiems, kurie galvoja, kad centrinį ventiliatorių supančios smulkios išpjovos yra RGB iliuminacijos, iškart pasakysime, kad tai tėra smulki estetinė detalė, kuri šviesti nesugeba. „Gigabyte“ nevengė aštresnių linkių. Gamintojas nepateikia savo produkto svorio, tačiau nesuklysdami pasakysime, kad „Gaming OC“ sveria mažiau už „Gaming X Trio“. Viena to priežasčių - gerokai mažesni „Gigabyte“ modelio gabaritai. „Gaming OC“ ilgis vos 286,5 mm, aukštis 114,5 mm, o plotis 50,2 mm. Palyginę su „Gaming X Trio“, gauname -40,5 mm, -25,5 ir -5,4 mm mažesnius gabaritus trimis kryptimis. 300 mm neviršijantis ilgis beveik garantuoja, kad „Gaming OC“ tilps į bet kurį (m)ATX korpusą. Jeigu „Gigabyte“ būtų pasistengusi dar šiek tiek ir 2,5 aukšto aušinimo sistemą sumažinę iki 2 aukštų, turėtume modifikuotą RTX 2080, kuri telpa kone į visus mITX korpusus. 114,5 mm aukštis nėra limituojantis faktorius to siekiant. Reikia sutikti, kad „Gaming OC“ dėl mažesnio savo svorio neturi tiek perteklinio tvirtumo kiek MSI, tačiau asmeniškai mums svarbesnis praktiškumas. Šoninis vaizdas leidžia geriau susidaryti įspūdį kiek vietos (PCI lizdų atžvilgiu) užims vaizdo plokštė. Gaubto dalyje, kuri bus atsukta į korpusą, matome du užrašus: paprastesnį GeForce RTX ir prašmatnesnį „Gigabyte“, kuris integruotas į pilką foną ir palaiko RGB pašvietimą. Metalinė plokštelė be to, kad atlieka apsauginę funkciją ir termo padelių dėka absorbuoja dalį šilumos nuo GPU, VRM ir vRAM turi vieną minusą. Ji noriai traukia pirštų atspaudus. Tai puikiai matosi fotografijoje ir gali nepatikti pedantams, kurie turi stiklinius korpusus. Vaizdo plokštei priklauso vienas NVLink pirštelis, kuris uždengtas įmaute. NVLink leidžia maksimaliai sujungti dvi vaizdo plokštes, suteikiant galimybę dalintis tarp vaizdo plokščių vRAM atmintimi ir be didesnių apribojimų dalintis duomenimis (dėka PCIe magistralės apėjimo), kas atriša rankas Deep Learning operacijose. Aušinimo sistema sudaryta iš šešių varinių termo vamzdelių, kurie su TU104 branduoliu liečiasi tiesioginiu (direct contact) būdu. Naudojant šį būdą sudėtinga pasiekti tai, kad visi termo vazmdeliai kontaktuotų su siliciu, tačiau „Gigabyte“ puikiai apskaičiavo proporcijas ir sugebėjo branduolį uždengti visų šešių vamzdelių paviršiumi. Nuo aštuonių „Micron“ pagamintų GDDR6 atminties lustų ir VRM grandinės komponentų speciali plokštelė perduoda šilumą į pagrindinį radiatorių, kuris padalintas į tris zonas. Supraskime kiekviena zona virš savęs turi po jai skirtą ventiliatorių. „Gigabyte“ nekeitė „Gaming OC“ montažinės plokštės. Panaudotas PCB nuo etaloninio „Founders Edition“ modelio. Tai reiškia, kad VCore dalies VRM grandinę sudaro 8-ios fazės, o vRAM daliai tenka dvi fazės. PWM valdikliu pasirinktas „uPI uP9512“, kuris gali aptarnauti aštuonias fazes. Vienas toks valdiklis tenka VCore daliai, kitas vRAM. Tiesa, VRM grandinė nėra vienas prie vieno lyginant su „Founders Edition“. „Gaming OC“ naudoja FDMF3170 (70 A) galios blokus vietoje FDMF3160 (55 A) blokų, kurie aptinkami etaloniniuose FE modeliuose. Dėl to, kad „Gigabyte“ pasirinko beveik standartinio dizaino PCB per daug neišgyvename. „nVidia“ dizainas yra daugiau nei pakankamai solidus ir patobulinta (su daugiau fazių) VRM grandinė galėtų duoti naudos nebent ekstremalaus spartinimo atveju. Visi trys „Gaming OC“ ventiliatoriai yra 80 mm skersmens. Tai rutulinius guolius naudojantys ventiliatoriai, iš kurių centrinis sukasi priešinga kryptimi nei kraštiniai du. „Gigabyte“ pažymi, jog toks dizainas leidžia sumažinti oro turbulenciją, kuri neigiamai veikia karščio išskaidymą. Tiesa tai ar ne, deja, mums pasakyti nepavyks. Taupydami savo resursus ventliatoriai pradeda suktis vaizdo plokštei įkaitus iki 60 °C, o išsijungia temperatūrai nukritus iki 48 °C. „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ gavo „Founders Edition“ modeliams būdingą 6-pin + 8-pin maitinimo lizdų konfigūraciją, kurios užtenka tiekti 300 W energijos. Kartu su F5 BIOS versija „Gigabyte“ nusprendė pilnai išnaudoti maitinimo lizdų potencialą padidinant maksimalų vaizdo plokštės TDP limitą nuo 245 W iki 300 W. Virš lizdų sumontuoti LED indikatoriai. Neprijungus kabelio indikatorius užsidega baltai. F3 BIOS F5 BIOS „Gaming OC“ I/O zona pasižymi savo originaliu raštu. Perforacijos plačios, tačiau tai nėra itin naudinga ne blower dizaino aušinimą turinčiai vaizdo plokštei. Vaizdo išvesčių pasirinkimas standartinis: 3x DisplayPort 1.4a ir 1x HDMI 2.0b. Yra ir VirtualLink (USB-C) jungtis, kuri skirta VR įrenginiams skirta ir apjungia DisplayPort bei USB-PD (Power Delivery) dalis. SpecifikacijosNorint, kad „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ dirbtų gamykliškai kilsteltu Boost dažniu yra reiklalingas „Aorus Engine“ įrankis. Pasirinkus OC profilį branduolio Boost dažnis padidinamas nuo gamyklinių 1815 iki 1830 MHz. Varžovė iš MSI iškart dirba 1860 MHz dažniu ir nereikalauja jokių papildomų programinių įrankių dažniui padidinti. Esame už tai, kad vaizdo plokštė veiktų maksimalia sparta vos ją ištraukus iš dėžutės, tačiau „Gaming OC“ atveju tai nesukelia didelių nepatogumų, kadangi „Aorus Engine“ kartu atlieka ir RGB pašvietimo valdymo funkciją, tiksliau „RGB Fusion“, kuris įdiegiamas kartu su „Aorus Engine“. Taigi nori nenori „Aorus Engine“ teks įsirašyti (nebent sistemos išvaizda absoliučiai nerūpi). OC profilio aktyvavimas visoje procedūroje tampa lengviausiu dalyku. Randame ir kitų profilių, orientuotų į energijos taupymą, tačiau vargu ar jais kas nors naudosis. GDDR6 atminties taktinis dažnis nepasikeičia. Kaip ir MSI, „Gigabyte“ atminties dažnio nelietė - jis lygus 14 000 MHz. Būtent tokio dažniu dirba „Founders Edition“ modelis.
RGB pašvietimasKartu su „Aorus Engine“ įdiegtas „RGB Fusion“ leidžia prieti prie RGB valdymo. Įrankis leidžia koreguoti efektų greitį ir ryškumą, pateikia tiek skritulinę, tiek skaičiais grįstą spalvų paletę, tačiau pačių efektų skaičius ribotas, iš esmės integruoti tik standartiniai efektai, kaip pulse, (double) flash ir color cycle. Kaip ir nuspėjome, „Gaming OC“ turi tik vieną pašvietimo zoną, t.y. „Gigabyte“ logo. Boost dažnio konsistensiškumas, temperatūros, triukšmasPikinis Boost dažnis pusvalandžio trukmės „Unigine Heaven 4.0“ sesijos metu atsitrenkė į 2010 MHz. Tai netikėtai 30 MHz daugiau už „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ rezultatą (1980 MHz). Vidutinis Boost dažnis su F3 BIOS'u siekė ~1925 MHz. Sesijos pabaigoje matome, kad dažnio kreivė nėra lygi, kinta 1935 - 1960 MHz ribose. „Gaming X Trio“ rodė stabilius 1950 MHz. Deja, MSI plokštės nebeturime, todėl nebegalime išmatuoti vidutinės Boost dažnio reikšmės. Tačiau galime palyginti kaip pasikeitė Boost dažnis po BIOS atnaujinimo. Su F5 versija maksimalus Boost dažnis palypėjo iki 2025 MHz, o sesijos pabaigoje fiksavome kitimą 1950 - 1965 MHz ribose. Po pusvalandžio GPU-Z įrankis parodė, kad vidutinis Boost dažnis siekė ~1950 MHz, t.y. +25 MHz lyginant su senesne F3 versija. Ventiliatorių sūkių kreivė naujesniame BIOS'e nėra pakeista. Didesnis TDP ir Boost pareikalavo vos +1 °C, ir ~50 papildomų RPM. BIOS F3 BIOS F5 Pasyviu būdu aušinama „Gaming OC“ priversta nusileisti (39 °C prieš 35 °C) konkurentei „Gaming X Trio“, tačiau reikia pripažinti, kad ramybės būsenos temperatūros mažai kam aktualios. Į darbą įsijungus ventiliatoriams „Gigabyte“ pasiekia nežymią pergalę. Maksimali „Gaming OC“ temperatūra yra 2 °C mažesnė už „Gaming X Trio“, nors iš esmės visos trys vaizdo plokštės rodo beveik identiškai žemas temperatūras. Iš trijulės „Gaming X Trio“ išlieka tyliausia vaizdo plokšte, tačiau jog tai būtų įmanoma nustatyti būtina atidaryti korpusą, atjungti sisteminius ventiliatorius ir triukšmo matuoklį padėti per pusmetrį. Tik taip pavyko nustatyti, kad „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ ir „Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC“ generuoja po 41,5 dBA, o MSI lieka su 41,1 dBA. Aušinimo sistemos veikia pavyzdingai tyliai - visiška tyla prilygsta ~39,5 dBA. Nei vienos iš trijų vaizdo plokščių, aušinamų automatiniu režimu, išgirsti toli gražu netriukšmingoje (42,3 dBA) sistemoje neįmanoma. Rankiniu būdu nustačius „Gaming OC“ ventiliatorius maksimaliems sūkiams, kurie siekia ~3100 RPM, nustatėme, kad generuojamas triukšmas yra daugiau mažiau identiškas MSI modeliui. Skirtumas tas, kad MSI ventiliatoriai tą patį triukšmą sukelia sukdamiesi dar 200 RPM greičiau, t.y. ~3300 RPM. Galiausiai nutarėme palyginti „Gaming OC“ ir „Gaming X Trio“ triukšmą abejų vaizdo plokščių ventiliatoriams sukantis identiškais sūkiais. Priminsime, kad „Gigabyte“ naudoja 80 mm skersmens ventiliatorius, o MSI - 95 mm. Didžiausias skirtumas užfiksuotas rankiniu būdu nustačius 2600 RPM, tuomet MSI buvo 1,7 dBA tylesnė. Ventiliatoriams sukantis mažiau intensyviai skirtumas matuojant skaitine reikšme sumažėja, tačiau visais atvejais „Gaming X Trio“ buvo tylesnė. Realiam naudojimuisi artimais sūkiais (1400 - 1800 RPM) MSI išlaiko ~0,5 dBA pranašumą, kurį nustatėme ventiliatoriams leisdami suktis auto režimu. Rezultatai nėra netikėti, kadangi MSI turi didesnio skersmens ventiliatorius.
Testavimo metodikaŽaidimai su maksimaliais in-game nustatymais testuojami du kartus nustačius 2560 x 1440 rezoliuciją, po to suskaičiuojant fps vidurkį bei 1 proc. ir 0,1 proc. mažiausių fps reikšmių vidurkius su OCAT arba FRAPS įrankiais. Integruoti testavimo įrankiai naudojami tik „Middle-earth: Shadow of War“, „Total War: Warhammer“ ir „Forza Motosport 7“ žaidimuose, o real gaming sesija trunka 120 sekundžių. Ten kur yra palaikymas, naudojamas DirectX 12 arba „Vulkan“ API. „Meltdown“ ir „Spectre“ pažeidžiamumo pataisymai veiksnūs tiek „Windows 10“ (April atnaujinimas), tiek BIOS lygiu. Testavimo sistemą sudarė:
Rezultatai: Battlefield 1, Dirt 4, DOOMRezultatai: Forza Motosport 7, Hitman, Far Cry 5, GTA VRezultatai: Mafia III, Mass Effect: Andromeda, Middle-earth: Shadow of War, PreyRezultatai: Rise of the Tomb Rider, The Witcher 3: Wild Hunt, Total War: Warhammer, Total War: Warhammer II, Wolfenstein II: The New Colossus
Šiek tiek profesionalios apkrovosV-Ray scena sumodeliuojama identišku laiku (1:07), kurį gavome bandydami „Gaming X Trio“ modelį. Šio, CUDA kalbą naudojančio, testo su F5 BIOS'u net nebandėme, kadangi geriausiu atveju būtų „atkirpta“ tik viena sekundė. Energijos sąnaudosMaksimalios energijos sąnaudos puikiai atspindi skirtingus TDP limitus dviejuose BIOS'uose. „The Witcher 3“ žaidime užfiksuotas lygiai 20 W siekiantis skirtumas, „Mass Effect: Andromeda“ - 22 W. Priminsime, kad būtent 20 W (225 W ir 245 W) skiria abi BIOS versijas. Sistema su dar didesnį (260 W) TDP reitingą turinčia „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ „Raganiuje“ pareikalavo papildomų 25 W, bet antrajame žaidime tarp MSI ir „Gigabyte“ (BIOS su 245 W TDP) užfiksavome identiškas sąnaudas. IšvadosAtlikti testavimai rodo, kad galios limito padidinimas 20 W, kai kalbame apie labai konservatyviai gamykliškai spartintą (+30 MHz) „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“, nevaidina reikšmingo vaidmens. Daugiausia spartos kilstelėjus TDP limitą nuo gamyklinių 225 W iki 245 W laimėta „Forza: Motosport 7“ lenktynių simuliatoriuje (~5 fps), toliau sekė „Wolfenstein II: The New Colossus“ (~3 fps) ir „Prey“ (~2 fps). Rezultatai logiški, kadangi šie žaidimai apkrauna vaizdo plokštę mažiausiai (tai parodo didelis fps skaičius) ir Boost dažnis turi galimybę padidėti labiausiai. Ten, kur apkrova didesnė, TDP limito padidinimas neturi jokios reikšmės ir sparta „išauga“ per mažiau nei 0,5 fps. Tačiau būta ir mažiau logiškų rezultatų. Užfiksuotas akivaizdus blogiausių 0,1 % fps reikšmių vidurkio sumažėjimas „Dirt 4“ simuliatoriuje bei 1 % „Battlefield 1“ šaudyklėje. Pirmu atveju buvo prarasta beveik 20 fps, antruoju kiek daugiau nei 5 fps. Scenos buvo pakartotos po papildomą trečią kartą, tačiau rezultatai išliko nepakitę. Tinkamo paaiškinimo neturime, kadangi jokio skirtumo tarp vidutinės spartos rezultatų nėra ir naujasis F5 BIOS, panašu, veikia sklandžiai. Mes pasirinkome sunkesnį būdą padidinti TDP - buvo perrašomas „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ BIOS'as. Tą patį efektą galima pasiekti su papildomais programiniais įrankiais - maksimalus F3 BIOS'po leidžiamas TDP limitas yra būtent 245 W. Akivaizdu, kad padidinta rizika nėra verta papildomos spartos (kaip ir pastaroji atsižvelgiant į 20 W ūgtelėjusias energijos sąnaudas), ir į naujesnį F5 BIOS'ą rimčiau vertėtų pasižiūrėti nebent tik susiruošusiems spartinti „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“, kadangi F5 versija leidžia padidinti maksimalų TDP limitą nuo 245 W iki 300 W. Atsižvelgiant į PCIe maitinimo lizdų konfigūraciją, kuri yra 8-pin + 6-pin, „Gigabyte“ maksimaliai atrišo rankas spartintojams. Jiems belieka dėkoti, jog viskas pateikta ant lėkštutės ir patiems užsiimti BIOS'o modifikavimu nereikės. Visada daug lengviau objektyviai įvertinti produktą, kai pašonėje yra tiesioginis konkurentas. Būnant visiškai tiksliems reikėtų pažymėti, kad „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ nėra tiesioginis „MSI RTX 2080 Gaming X Trio“ konkurentas. Tokiu yra „Aorus“ RTX 2080 modelis, tačiau neabejotinai „Gaming OC“ ir „Gaming X Trio“ yra tarpusavyje besivaržantys modeliai. Šiai dienai „Gigabyte RTX 2080 Gaming OC“ kainuoja ~30 eurų brangiau už „Gaming X Trio“. Klausimas, ką už tuos 30 eurų „Gaming OC“ siūlo daugiau? Pirma, kompaktiškumą. Tai visomis trijomis kryptimis kompaktiškesnis RTX 2080 vaizdo spartintuvas. Šiuolaikiško ATX formato korpuso savininkui tai vargiai terūpi, tačiau prijaučiantiems small computing tai savybė, kuri apsprendžia įsigijamos vaizdo plokštės modelį arba būtinybę keisti turimą korpusą. Mūsų pašonėje esti bent trys korpusai, į kuriuos „Gaming OC“ tilptų, o „Gaming X Trio“ nė pro kur. Žinoma, toks „Gigabyte“ privalumas labai subjektyvus ir pravers tik konkrečiu atveju, kai naudojamas mITX korpusas. Galima manyti, kad kompaktiškumas kainuoja aukštesnę darbinę temperatūrą ir didesnį triukšmą, tačiau ne šiuo atveju. Po pusvalandį trukusios apkrovos su „Unigine Heaven“ „Gaming OC“ pasižymėjo 2 °C mažesne (64 °C prieš 66 °C) maksimalia temperatūra lyginant su MSI vaizdo plokšte. GPU-Z parodė, kad norint išlaikyti tą pačią temperatūrą „Gigabyte“ aušinimo sistemai priklausantys ventiliatoriai turėjo dirbti ~200 RPM intensyvesniais sūkiais. Atjungus sisteminius ventiliatorius, atidarius korpuso šoną ir pastačius triukšmo matuoklį per gerą pusmetrį nustatėme, kad „Gaming OC“ generavo iki 0,5 dBA daugiau triukšmo. Įprastos gaming sesijos metu atskirti kuri vaizdo plokštė dirba iš esmės neįmanoma, nebent visa sistema būtų absoliučiai virtualiai negirdima. Kaip minėjome, mažesnių gabaritų nauda yra labai subjektyvus aspektas. O štai garantinis laikotarpis rūpi beveik kiekvienam. Ant „Gaming OC“ dėžutės nurodoma, kad prailgintos trukmės (48 mėn) garantija taikoma tik po papildomo produkto užregistravimo, ką būtina atlikti ne ilgiau nei per 30 dienų nuo įsigijimo. Tokią politiką „Gigabyte“ prieš metus taikė tik pasirinktoms „Aorus“ GTX 1080 (Ti) vaizdo plokštėms, dabar, panašu, prailgintą garantiją gali gauti ne tik „Aorus“ pirkėjai. Maža to, patikrinus „Skytech“ kainoraščius aptikome, kad 48 mėn trukmės garantija „Gaming OC“ modeliui taikoma jau iškart. Labai džiugu, kad tiekėjas su „Gigabyte“ šiuo klausimu rado bendrą kalbą apeinant registraciją ir po to sekantį klausimą, ar mūsų krašte ta prailginta garantija galiotų. Perkant daugiau nei 900 eurų kainuojančią vaizdo plokštę 30 papildomų eurų neturėtų sukelti sunkumų ir papildomi metai garantijos turėtų būti įvertinti, ypač kai nieko apčiuopiamo neprarandama kaitimo ir triukšmo teritorijoje. Kur „Gaming OC“ išties nusileidžia „Gaming X Trio“, tai RGB pašvietimas. „Gaming OC“ modelis jį turi, tačiau jis labai elementarus, apsiribojantis vien „Gigabyte“ logotipu, nesiūlant jokių ekskliuzivinių efektų. „Aorus“ modelis šią „Gaming OC“ silpnybę tikrai ištaisys. Papildymas: Kaina krenta iki 880 eurų, ko pasekoje kaina tampa 50 eurų mažesne už MSI. Pasirinkti tampa dar paprasčiau.
|