Ličio sieros akumuliatoriai
.


Baterijos naudojamos dešimtyse ar net šimtuose skirtingų daiktų, supančių mus kasdien: nuo telefonų, ausinių ir laikrodžių, iki paspirtukų, dronų ir automobilių. Nors baterijų svarba kasdien vis labiau auga, jų technologijos taip sparčiai netobulėja – populiariausios šiandien tebėra prieš kelis dešimtmečius išrastos ličio jonų baterijos. Tačiau revoliucija jau netoli, sako „Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė.


Australijoje įsikūrusi „Brighsun Group“ kompanija tvirtina, kad „revoliucija jau atkeliauja“.


Įsivaizduokite bateriją, kuri galėtų tiekti energiją telefonui penkias dienas, ar elektromobilį, kurį kartą įkrovę, galėtumėte nuvažiuoti daugiau nei 1000 kilometrų.


Dėl geresnio energijos tankio ir mažesnio svorio ličio-sieros baterijos atrodo, kaip labai gera pamaina plačiai naudojamoms ličio jonų baterijoms. Visgi, nauja technologija turi įveikti savus iššūkius. Ir dabar inžinieriai skelbia sukūrę naujo tipo hibridinį ličio-sieros baterijos katodą, dėl ko dar labiau pagerėja energijos tankis, lyginant su kitomis ličio-sieros bei ličio jonų baterijomis.


<em>Startuoliai iš pradžių planuoja kurti hibridinius lėktuvus ir galiausiai – grynai elektrinius lainerius. </em>


Japonų elektronikos milžinės inžinieriai savo laboratorijose kuria naujas ličio ir sieros baterijas, kurios turėtų veikti 40 proc. ilgiau nei įprastos ličio jonų baterijos, rašo „Engadget“.


Drezdeno Fraunhoferio instituto (Vokietija) mokslininkai sukūrė naują akumuliatorių baterijų konstrukciją, kuri leis ličio – sieros akumuliatoriaus įkrovos periodiškumą pailginti net 7 kartus. Nedidelė energijos įkrovos talpa ir aukštos kainos kol kas tebėra pagrindiniai trūkumai, keliantys nemažai problemų daugeliui elektra varomų transporto priemonių.
|
||