Elektromobilių technologijos
.


„Tesla“ ir BYD, du pirmaujantys elektromobilių gamintojai, savo baterijose naudoja visiškai skirtingas technologijas. RWTH Acheno universiteto (Vokietija) mokslininkų komanda atliko išsamią lyginamąją abiejų gamintojų baterijų analizę.


Daugelis automobilių gamintojų labai rimtai žiūri į elektros energijos kaupimo technologijų tobulinimą, ypač kai kalbama apie elektromobilius.
Kinai sukūrė bateriją elektriniams autobusams. Duoda garantiją dešimčiai metų ir milijonui kilometrų


Kinijos kompanija CATL yra didžiausias elektromobilių baterijų gamintojas pasaulyje. Ji pasauliui parodė naujos kartos bateriją su neįtikėtinai ilgu tarnavimo laiku, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.


Elektromobilio viena baterijos įkrova įveikiamas atstumas – vienas esminių aspektų, į kurį dėmesį kreipia ne tik potencialūs pirkėjai, bet ir patys gamintojai. Pastariesiems dar projektavimo stadijoje tenka išspręsti dilemą, kaip užtikrinti maksimalų elektros pavaros našumą, ženkliai neišpučiant kainos. Tam neretai pasitelkiamos įvairios aerodinaminės subtilybės.


Kinijos automobilių gamintoja „Zeekr“ teigia, kad jos naujos elektromobilių baterijos įkraunamos greičiau nei bet kurios konkurentės, įskaitant pramonės lyderes „Tesla“ ir BYD.


„Geely“ atstovai teigia, kad tokį akumuliatorių galima krauti iki 3 500 kartų, o tai prilygtų maždaug milijono kilometrų ridai.


Akumuliatorių gamintojas tokio tipo akumuliatorius tyrinėja jau daugiau nei dešimtmetį ir proveržio pasiekti nepavyksta.


Vienas iš svarbiausių elektromobilių parametrų yra jų baterijų įsikrovimo greitis, tai lemia, kiek laiko gaišite stoviniuodami krovimo stotelėse. Vokietijos „P3 Group“ kiekvienais metais išbando, kaip greitai įmanoma pakrauti naujausius elektra varomus modelius. Šių metų tyrime dalyvavo 10 automobilių.


Ne paslaptis, kad didžiąją dalį elektromobilio kainos sudaro jo baterija. Po kelių metų eksploatacijos nuo jos gyvybingumo priklauso ir elektromobilio kaina naudotų automobilių rinkoje.